אי.טי.ויו מדיקל נמכרה לאמבו הדנית תמורת 16 מיליון דולר

הרוכשת היא חברת Ambu A/S, חברת מכשור רפואי בגודל בינוני, הנסחרת בבורסה של דנמרק לפי שווי של כ-1.8 מיליארד דולר

טוד דולינגר, יו"ר אי.טי.ויו / צילום: רפי קוץ
טוד דולינגר, יו"ר אי.טי.ויו / צילום: רפי קוץ

חברת המכשור הרפואי אי.טי.ויו מדיקל  הודיעה היום על סגירת העסקה למכירתה בכ-16 מיליון דולר, מהם 12.3 מיליון במזומן והיתר בנטילת חוב. הרוכשת היא חברת Ambu A/S, חברת מכשור רפואי בגודל בינוני, הנסחרת בבורסה של דנמרק לפי שווי של כ-1.8 מיליארד דולר.

כל בעל מניות בחברה יוכל להחליף מניותיו במזומן לפי שער של 2.61 שקל למניה. העסקה מגולמת לגמרי במניית החברה, הנסחרת לפי שווי של 2.62 שקל. על פי הדוח, המועד הסביר להשלמת העסקה הוא סוף אוגוסט. בעלי תפקיד מסוימים במשרה יהיו זכאים לבונוסים עקב השלמת המיזוג (בהיקף שלא פורט). אחד התנאים לעסקה הוא כי החוב של החברה שאותו מתכוונת הרוכשת ליטול על עצמה, לא יעלה על 3.62 מיליון דולר במועד השלמת העסקה.

בעלי המניות העיקריים של אי.טי.ויו הם ריצ'רד זיטלמן (18.8%), קבוצת טרנדליינס (15.5%), חממת טרנדליינס משגב (10%), מגדל (10%) ודניאל מגן (7.7%).

אי.טי.ויו פיתחה מכשיר המשפר את האופן שבו מוחדרים צינורות מכשירי ההנשמה לקנה הנשימה. טוד דולינגר הוא יו"ר החברה והמנכ"ל שלה הוא ויליאם אדלמן.

אי.טי.ויו מוזגה לשלד ב-2010, ותחילת דרכה בבורסה הייתה פיאסקו: מניית החברה איבדה עד היום 98% משיאה, ורוב אבדן הערך נרשם כבר בשנה הראשונה לאחר המיזוג.

את Ambu מייצגים עוה"ד תומר מהרשק, זהר ליס, עדו גת ואריאל לוסטיג ממשרד תומר מהרשק ושות' . את אי.טי.ויו מדיקל יצג משרד נשיץ ברנדס אמיר. אורי דורון, שותף במשרד עורכי הדין הניו יורקי המוביל Jenner Block, ליווה את Ambu בהיבטים אסטרטגיים של העסקה.