עליות שערים בסיום המסחר בבורסות אירופה

מגמה מעורבת בנעילת המסחר באסיה ■ חוזים חיוביים בניו יורק ■ הליש"ט מזנקת ב-1.4% מול הדולר ■ השוק מתמחר הישארות של בריטניה באיחוד האירופי

עליבאבא וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
עליבאבא וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

עליות השערים החדות שאפיינו את המסחר בבורסות אירופה היום (ה') התמתנו עם תחילתם של הדיווחים על רקע הפיגוע בגרמניה - לאחר שהתברר כי המפגע חוסל על ידי כוחות הביטחון, חזרו השווקים לעליות משמעותיות שנשמרו עד לסיום המסחר. המשקיעים ברחבי העולם דרוכים לקראת תוצאות משאל העם בבריטניה אשר מתקיים היום וייקבע האם פניה של הממלכה להתנתקות מהאיחוד האירופי. אמש ננעל המסחר בוול סטריט בירידות שערים, וכעת החוזים העתידיים מאותתים על מגמה חיובית בניו יורק. 

 

כאמור, אזרחי בריטניה יצביעו היום במשאל עם האם להישאר באיחוד האירופי, כאשר התוצאות צפויות להתפרסם בלילה. הסקרים האחרונים שבוצעו מצביעים על מירוץ צמוד עם יתרון קל למחנה המתנגדים ליציאה מהאיחוד. אם ייבחרו הבריטים להתנתק, צפויות לצעד זה השלכות כלכליות דרמטיות ומרחיקות לכת.

ההצבעה הגורלית בבריטניה החלה מהשעה 09:00 ותסתיים בשעה 00:00 (שעון ישראל). תוצאות המשאל צפויות להתפרסם מחר ב-07:00 בבוקר (שעון ישראל), ובגלל הקרב הצמוד רשתות הטלוויזיה הגדולות בבריטניה כנראה לא יפרסמו תוצאות המדגמים מטעמם לאחר סגירת הקלפיות כנהוג בדרך כלל בימים כאלה.

 

הפוטסי נסחר היום בשיא של חודשיים בעוד המטבע הבריטי מטפס לשיא של 6 חודשים והגיע לרמה של 1.4787 על רקע הסקרים האחרונים שהצביעו על יתרון קל למחנה התומך בהישארות בריטניה בגוש האירו. 

"נראה כי השווקים מתמחרים כמעט במלואו מצד של הישארות בריטניה, משמע פחות תנודתיות לאחר ההצבעה משרבים מצפים. ללא קשר, השווקים עדיין מאוד עצבניים, וייתכנו תזוזות חדות ב-24 השעות הקרובות", ציינו ב-IG.

מניית Sharp  ריכזה עניין לאחר שבעלת השליטה החדשה, חברת Foxconn, ציינה תסגור פעילויות עם הוצאות גבוהות.