עוה"ד של ענבל אור: "לא יהיה מאסר, תהיה רק כותרת בעיתון"

עו"ד אוריאל זעירא על בקשת עו"ד ארז לאסור את אור בגין ביזיון ביהמ"ש: "זו לא פעם ראשונה שהמפרק טועה. הוא הרי טען גם שיש בניין במנהטן, אז עכשיו הוא טוען שיש מגרש בב"ש"

ענבל אור / צילום: תמר מצפי
ענבל אור / צילום: תמר מצפי

"לא מדובר על הליכי מאסר פליליים. מדובר על צו שניתן להוציא כנגד אדם בפשיטת-רגל כאשר הוא לא מגלה מידע על נכסיו, זהו מאסר אזרחי. אבל לא יהיה בכך שום צורך, ענבל אור לא תיכנס למאסר, בית המשפט לא יורה על מאסר! הפליאה שלנו היא שבגלל שעו"ד איתן ארז סבר שהוא לא מקבל מידע על אחד מעשרות הנכסים של ענבל שהיא גילתה כדין, הוא בא ומבקש לאסור אותה, לשלול את חירותה, לפגוע בשמה הטוב. נראה לנו שהצעד הזה לא היה נחוץ, אבל כאמור הפרשייה הזו הסתיימה היום או תסתיים מחר. לא יהיה מאסר, תהיה רק כותרת בעיתון".

כך אמר אמש (ד') עו"ד אוריאל זעירא, עורך דינה של ענבל אור, לתוכנית "כלכלי בלילה עם שרון גל" בערוץ 20, לאחר שעו"ד איתן ארז, הכונס הזמני של קבוצת אור סיטי נדל"ן, הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה להוציא צו מאסר נגד אור לפי פקודת ביזיון בית המשפט, לאחר שלטענתו מסרה פרטים שגויים בחוסר תום-לב בנוגע לקרקע שמצויה בבעלותה בבאר-שבע בשווי של 3.5 מיליון שקל. 

זעירא התייחס לטענות המפרק על המגרש בבאר-שבע ואמר: "לפני שנה וחצי ענבל אור - שהיא יזמית נדל"ן, ויש ברשותה נכסים רבים - התקשרה בהסכם לרכוש מגרש בבאר-שבע. עסקת המכירה לא התקדמה, ובסופו של דבר התמורה לא שולמה, גם היו בעיות בבעלות במגרש, וענבל החליטה לוותר על העסקה, ובסופו של יום היא לא רכשה את המגרש".

- אז למה הצהרתם על המגרש במצבת הנכסים? 

"כיוון שאנחנו נדרשנו למלא טפסים לבית המשפט שבהם על אדם להצהיר על כל הנכסים ועל כל העסקאות שהוא עשה במשך השנים האחרונות, ולכן היא הצהירה, כיוון שהיא נתנה גילוי מלא על כל הנכסים שלה, כולל נכסים שהמפרק לא ידע עליהם, והיא נתנה גילוי מלא על כל העסקאות שבהם הם התקשרה, והיא רשמה את המגרש הזה כאחת העסקאות שהיא ערכה".

 

"זו לא פעם ראשונה שהמפרק טועה"

"אבל, כאמור, העסקה לא יצאה לפועל, ולכן לא היה מה לגלות. צריך גם להבין שאין לה מסמכים לגבי המגרש הזה", אמר עו"ד זעירא. "זו לא פעם ראשונה שהמפרק גם טועה. הוא הרי טען גם שיש בניין במנהטן, אז עכשיו הוא טוען שיש מגרש בבאר-שבע, ושהוא לא קיבל את המסמכים, למרות שניתן גילוי מלא על כך", הוסיף. 

"כדי להפיס את דעתו של עו"ד ארז, אני העברתי אליו כבר היום את מעט המסמכים שיש לענבל לגבי המגרש, כיוון שאת כל יתר המסמכים הוא תפס כאשר הוא תפס את כל יתר הקלסרים של החברה", אמר זעירא. 

"ענבל לא תצטרך לפנות את הדירה בגבעתיים"

זעירא נשאל גם על הצעדים המשפטיים הבאים באשר לדירה בגבעתיים, שם אור קיבלה ארכה עד 15 באוגוסט, והשיב: "ענבל מצויה בימים אלה בהכנה של דוח כלכלי לבית המשפט על מצבת הנכסים וההתחייבויות של החברות שלה. הדוח הזה, יש מועד קשיח להגשתו, 3 ביולי, וב-13 ביולי בית המשפט ידון בשאלה האם לפרק את החברות, ככה שהנושים ייפגעו, או שהנושים יקבלו את מלוא כספם בהסדר נושים. 

"אנחנו עמלים בעזרת שמאי ובעזרת כלכלנים על הכנת הדוח הזה, ואנחנו סמוכים ובטוחים שכאשר בית המשפט יתרשם שלא היה מקום לפרק את החברות, כי יש להן נכסים, ושהסדר טוב לנושים יותר מכל פירוק בבית המשפט - הוא ממילא יורה על הסדר. ענבל לא תצטרך לפנות את הדירה, אבל זו באמת לא השאלה החשובה כאן. ענבל יכולה במקרה הגרוע לשכור דירה אחרת. מה שהיא עמלה עליו בימים אלה ומה שחשוב לה זה שכל מי שרכש ממנה לא ייפגע, וכך יהיה".

"הסיפור שכאילו התחלפו 10 עורכי דין הוא חסר בסיס"

עו"ד זעירא נשאל האם תחלופת עורכי הדין והיועצים התקשורתיים מצביעה על חוסר יכולת של אור לשלם או על חוסר אמון, והשיב: "יש הרבה נתונים שגויים בשאלה הזו, ואני לא מתפלא עליה - לענבל יש מספר עורכי דין בכמה תחומים. יש עורכי דין שמלווים בתחום של חקירת מע"מ שנפתחה נגדה, ואנחנו מקווים שתסתיים בלא כלום; יש עורכי דין שליוו אותה בעניינים אזרחיים, בענייני מקרקעין, בתחום פשיטות-הרגל לא היו הרבה התחלפויות. אני מלווה אותה מזה כחודשיים, עכשיו נכנס לתמונה עו"ד יעקב וינרוט ושותפו עו"ד עמית חדד. הסיפור שכאילו התחלפו 10 עורכי דין הוא חסר בסיס".

לעניין יועצי התקשורת השיב עו"ד זעירא: "ענבל היא מאוד תקשורתית ומאוד מושכת תקשורת, ואין לדעתי קושי מיוחד לטפל בה. אבל כאמור אני לא יועץ תקשורת ולא מוסמך להשיב על השאלה הזאת".

אתמול, כאמור, הכונס הזמני של חברת סיטי נדל"ן הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה להוציא צו מאסר נגד אור לפי פקודת ביזיון בית המשפט, לאחר שלטענתו מסרה פרטים שגויים בחוסר תום-לב בנוגע לקרקע שמצויה בבעלותה בבאר-שבע בשווי 3.5 מיליון שקל.

לטענת עו"ד ארז, ב-1 במאי הגישה אור "הודעה על הגשת מצבת נכסים", שבמסגרתה הצהירה, בין היתר, כי בבעלותה מגרש בבאר-שבע בציון מספר גוש וחלקה. ואולם, לטענתו, מבדיקת שערך בעניין זה עלה כי הגוש והחלקה של המגרש בבאר-שבע, על-פי הצהרת אור בדוח, אינם תואמים, ולמעשה נמסרו לו ולבית המשפט פרטים שגויים.

בבקשה נטען כי הכונס הזמני שלח דרישה לבא-כוחה של ענבל אור (שהיה עד לאחרונה עו"ד אילן בומבך) לקבלת פרטים מלאים אודות המגרש לרבות הגוש וחלקה, כתובת, הסכמים שנעשו ביחס למגרש וכדומה - אך דרישה זו לא נענתה.

בהמשך, לאחר שלא התקבלו הפרטים והמסמכים המבוקשים, הגיש הכונס הזמני בקשה למתן הוראות, במסגרתה ביקש לחייב את אור להגיב לדרישתו. גם מועד זה "התמסמס", לאחר שהגישה אור בקשה לאורכה להגשת תגובה מטעמה, וקיבלה דחייה נוספת. משלא הגישה אור תגובתה בהתאם להחלטות הללו, ביום 30.5.16 הגיש הכונס הזמני בקשה למתן החלטה בבקשה למתן הוראות, ובו-ביום ניתנה החלטה המורה לחייבת להגיש תגובתה בתוך 10 ימים. גם מועד זה לא כובד על-ידי אור.

בבקשה למאסרה של אור ציין הכונס כי "לאחר שכל דרישותיו של הכונס הזמני לא נענו, ביום 14.6.16 נשלחה דרישה נוספת לבא-כוח החייבת להמציא את הפרטים המבוקשים לא יאוחר מיום 19.6.16 בשעה 12:00, בטרם הגשת בקשה לפי פקודת ביזיון בית המשפט. דא עקא, למיטב ידיעת הכונס הזמני, עד למועד זה לא הגישה החייבת את תגובתה לבקשה, חרף הארכה שניתנה וחרף הדרישות החוזרות והנשנות כמפורט לעיל, ובשל כך נמנעת בדיקת מצבת הנכסים".

בנסיבות אלה ביקש עו"ד ארז מבית המשפט כי אור תרצה יום מאסר עבור כל יום בו תפר ותמשיך להפר את הצו השיפוטי מיום 8.5.16 - תקופת מאסר שכבר היום עומדת על כחודש וחצי.