מאסר עולם ו-31 שנים נגזרו על הרוצח ישי שליסל

שליסל, שהורשע ברצח שירה בנקי במצעד הגאווה ב-2015 וב-6 ניסיונות רצח נוספים, יפצה את משפחות הנפגעים ביותר מ-2.5 מיליון שקל ■ השופטת: "אדם מסוכן וחסר לב"

ישי שליסל / צילום: נועם מושקוביץ, וואלה NEWS
ישי שליסל / צילום: נועם מושקוביץ, וואלה NEWS

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (א') על ישי שליסל מאסר עולם בגין הרשעתו ברצח הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים ביולי 2015, 30 שנות מאסר נוספות בגין 6 ניסיונות רצח של צועדים נוספים ועוד שנת מאסר על הפרת תנאי שחרורו. בית המשפט קבע גם כי שליסל יפצה את משפחות הנפגעים ב-2.64 מיליון שקל.

לאולם הגיע הבוקר משה שליסל, בן 20, אחיו של ישי. מדובר בפעם הראשונה שבן משפחה של שליסל נוכח באולם במהלך הדיונים התיק. עם הישמע גזר הדין הוא ברח מהמקום.

השופטת נאווה בן-אור נשאה דברים בטרם הקריאה את גזר הדין של שליסל, בהם כינתה אותו אדם מסוכן וחסר לב. "חודש ימים בלבד חלף מעת ששוחרר המאסר בגין הרשעתו ועד שביצע את המעשים שבהם הורשע עתה", אמרה השופטת בהתייחסה למאסרו בגין הדקירה במצעד הגאווה עשור קודם לכן. "הנאשם ריצה את עונש המאסר המלא שלו, ולא זכה לשחרור מוקדם בשל מסוכנתו הרבה. גם בשנת 2005 נטל הנאשם סכין, הגיע לאזור המצעד, התפרץ לעבר הצועדים ודקר שלושה מהם. שהייתו הממושכת של הנאשם בכלא מבלי שזכה לחופשה או שחרור מוקדם לא גרמה לו לשנות את דרכיו. קנאותו החשוכה, האוטמת אותו מראות בני אדם, הדריכה אותו גם עכשיו".

השופטת הוסיפה כי "גם לאחר שנעצר לא גילה כל רגש. לפנינו אדם שלא רואה אדם לנגד עיניו. אדם מסוכן וחסר לב, שיהדות של דרכי שלום ושמלמדת שחביב כל אדם שנברא בצלם, זרה להווייתו".

היא ציינה כי "בימי החופש המועטים בין מאסר למאסר קיפד הנאשם את חייה של נערה צעירה ותאבת חיים, שירה בנקי, שהייתה כבת 16 במותה. הנאשם שפך דם נקי. לא היה אכפת לו מזה שיפגוש את המאכלת בגופו. הוא נטל את חייה של שירה, המיט אסון על משפחתה ופגע בחברה הרוצה לחיות כחברה שוחרת חופש".