הפניקס הגיעה להסדר עם הפרקליטות: תשלם קנס בסך 14 מ' ש'

זאת בנוגע לפרשיית אבנר קופל מ-2013 ■ אם ההסדר הטיעון יאושר, מנהל הכספים של הפניקס דאז, רו"ח דוד דוד, וכן הסמנכ"ל, עו"ד אריה אריאלי, ייקנסו ב-100 אלף שקל

חברת הביטוח הפניקס הודיעה היום (א') כי היא הגיעה להסדר טיעון עם פרקליטות מיסוי וכלכלה בתל-אביב בנוגע לפרשיית קופל משנת 2013. החברה הודתה בעובדות שיוחסו לה בכתב אישום מתוקן, ובמקרה שההסדר יאושר על-ידי בית המשפט, צפויה הפניקס לשלם קנס בסך של 14 מיליון שקל.

נוסף על כך, אם הסדר הטיעון אכן יאושר, מנהל הכספים של החברה דאז, רו"ח דוד דוד, וכן הסמנכ"ל עו"ד אריה אריאלי, צפויים להיקנס ב-100 אלף שקל. "מנהל תחום בכיר בחברה", כך נטען, יופנה להליך מנהלי. ככל הנראה מדובר במנהל תחום הביטוח הכללי והתביעות, איל בן סימון.

בכתב האישום שהוגש בשנת 2013, נטען כי לאבנר קופל ולרב אור, החברה שבבעלותו, חובות לרשות המסים בסך של מספר מיליוני שקלים שהצטברו החל משנת 2005. בכתב האישום נאמר כי קופל סילף מסמכים שאותם הציג לפניקס על-מנת לשחרר את כספיו המוחזקים בחברת הביטוח.

על-פי כתב האישום שהוגש בשנת 2013, הפניקס שיתפה פעולה עם קופל, סייעה לו לקבל במירמה כספים שרשות המסים החרימה ואף קיבלה בעצמה החזרי מס במירמה. 

לאחרונה פורסם ב"גלובס" שהמגעים בין הצדדים נמשכים כבר שבועות ארוכים. אז גם נודע ל"גלובס" כי קופל ארגן את הכספים להחזר הסכום למס הכנסה ממכירת דירות שהיו בבעלותו ברחוב נס ציונה בתל-אביב, שהתמורה עבורן הועברה לחשבון נאמנות של המפרקת ומכספים שתפסה המפרקת בחברת הפניקס כתוצאה מהליכי חקירה שביצעה. לקופל ישוחררו כ-4 מיליון שקל שהם כספים עודפים מהתמורה על מכירת הדירות.