הטיפ היומי: יצרנית משקפי שמש במיצוב חזק בתעשייה צומחת

אמנם ברקליס מפחיתים את התחזיות השנתיות של Luxottica ב-6% ומצפים לצמיחה אורגנית של 3% בלבד, אך הם נשארים בטוחים לגביה מבחינת הטווח הארוך

Luxottica / צילום: בלומברג
Luxottica / צילום: בלומברג

חברת Luxottica  נסחרת בבורסה האיטלקית ושווי השוק שלה הוא 21.8 מיליארד אירו. החברה עוסקת בעיצוב, ייצור, הפצה ושיווק של משקפיים ושל משקפי שמש, בין השאר תחת המותגים Giorgio Armani, בולגארי, Chanel וראלף לורן. בנוסף, מפעילה החברה רשת של למעלה מ-7,200 חנויות.

לאחרונה אירחה ברקליס את מנכ"ל החברה, מאסימו ויאן, בכנס שערכה. תחת ההנהלה החדשה שלה, לוקסאוטיקה עוברת כיום תהליך של מיקוד ב-3 תחומים: e-commerce (מסחר מקוון), הרחבת הפעילות באסיה ומיצוב מחדש בתחום הקמעונות.

בברקליס מאמינים שהתהליך יוביל להמשך צמיחה בשוק טוב בטווח הארוך. המסחר בטווח הקצר נותר עדיין מאתגר, לאור תהליך הרה-ארגון, עקב מזג אוויר בעייתי בעונת השמש החשובה ולאור המשך החולשה בשוק הקמעוני בארה"ב. לכן, בברקליס מפחיתים את התחזיות השנתיות שלהם ב-6% ומצפים לצמיחה אורגנית של 3%. יחד עם זאת, הם נשארים בטוחים בנוגע לטווח הארוך.

בתחום הקמעוני, בברקליס מזהים פוטנציאל חזק. החברה פותחת חנויות שלא כוללות בתוכן מעבדות, ולדעתם המגמה תתרחב בהמשך. המתחרה GrandVision עשתה זאת בהצלחה ושיפרה בכך את שולי הרווח.

עניין חיובי נוסף הוא כאמור ה-e-commerce שמתקדם, עם השקה קרובה של אפליקציות לאנדרואיד ולאייפון, שמאפשרות להציג מודל תלת-ממדי של פנים עם מסגרות משקפיים שונות, עם דיוק של מילימטר אחד. השקעה זו תהיה חיובית בטווח הארוך. הם מציינים גם שתהליך האוטומציה שבו משקיעה החברה ישפר את היעילות שלה.

הרבעון הראשון של 2016 היה מאכזב, עם צמיחה אורגנית של 1.8%. הרבעון השני הוא קריטי בכל הקשור למכירת משקפי שמש, אך בשל מזג האוויר הבעייתי והחולשה בארה"ב, הם מאמינים שלחברה יהיה קשה להשיג את יעד הצמיחה השנתי שלה, 5%-6%. הם מעריכים צמיחה של 3% בקמעונות ובסיטונות, ויחד עם הורדת מינוף ועלויות ההשקעות, הדבר יוביל לשולי EBIT (רווח בנטרול ריבית ומס) של 16%, לעומת צפי קודם שלנו ל-16.7%.

למרות החולשה בטווח הקצר, בברקליס חושבים שללוקסאוטיקה יש מיצוב חזק מאוד בתעשייה צומחת, והיא מציגה תזרים מזומנים מרשים. המלצתם למניה נשארת "תשואת יתר" ומחיר היעד יורד מ-67 אירו ל-61 אירו, שגבוה ב-35% ממחיר השוק.

מחלקת המחקר, ברקליס

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם