אישום: קבלן כ"א ביצע עבירות מס והלבנת הון ב-73 מיליון שקל

לפי כתב האישום, מוסא אבו-מדיגם מרהט וחברת "האחים טורי" שבבעלותו ביצעו עבירות מס בהיקף של כ-34 מיליון שקל והלבנת הון בהיקף של כ-39 מיליון שקל

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

המאבק של רשות המסים בהון השחור מגיע גם אל כותלי בית המשפט, עם הגשת כתבי אישום נגד מעלימי ההכנסות. הבוקר (ג'), הגישה רשות המסים כתב אישום חמור נגד קבלן כוח-אדם לענף החקלאות מאזור הדרום בגין עבירות מס והלבנת הון בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים.

במרכז כתב האישום החדש בפרשה עומדות עבירות שבוצעו לכאורה במסגרת קשר שקשרו הנאשמים - מוסא אבו-מדיגם מרהט וחברת "האחים טורי" שבבעלותו, לביצוע עבירות מס בהיקף של כ-34 מיליון שקל והלבנת הון בהיקף של כ-39 מיליון שקל.

חקירת הפרשה - שנוהלה על-ידי מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים בשיתוף עם ימ"ר ירושלים, ועבירות נוספות שנחקרו על-ידי מחלקת חקירות מכס ומע"מ באר-שבע - חשפה כי העבירות בוצעו לכאורה על-ידי הנאשמים במסגרת קשירת קשר עם קבוצה עבריינית מירושלים, שנגד 10 מחבריה הוגשו לפני שנה כתבי אישום, ומשפטם מתנהל בימים אלה. זאת, בעוד הם נתונים במעצר עד תום ההליכים המשפטיים.

בין היתר הוגשו בראשית השנה כתבי אישום נגד ראש כנופיית פשע ממזרח ירושלים, ארבעת גיסיו ומעורבים נוספים, באשמת קשירת קשר לביצוע תוכנית עבריינית למכירת חשבוניות מס כוזבות, שבאמצעותן סייעו לאחרים, תמורת עמלה, להתחמק מתשלומי מס ומע"מ בסך 600 מיליון שקל, ותוך הלבנת הון של כ-140 מיליון שקל.

לפי כתב האישום שהוגש היום בפרשה, קשרו הנאשמים קשר עם אותה קבוצה עבריינית מירושלים, שהפעילה מערך מתוחכם של חברות-קש לשם הוצאת חשבוניות פיקטיביות. לפי כתב האישום, במסגרת הקשר, הוצאו לנאשמים, לפי דרישתם לכאורה, חשבוניות פיקטיביות בסך של למעלה מ-34 מיליון שקל על-שם חברות-קש שונות.

עוד נטען כי כנגד החשבוניות הפיקטיביות הללו העבירו הנאשמים תשלומים לחברות-הקש באמצעות העברות בנקאיות או באמצעות המחאות. בהמשך, טוענת המדינה, קיבלו הנאשמים בחזרה את הכספים שנרשמו כתשלומים - במזומן לאחר ניכוי עמלה שנותרה בידי חברי הקבוצה העבריינית.

עוד נטען באישום כי הנאשמים ניכו את החשבוניות הפיקטיביות בדיווחיהם לרשות המסים, כדי להגדיל באופן פיקטיבי את הוצאותיהם לצורכי מס הכנסה ולהפחית את חבות המס באמצעות ניכוי התשומות הפיקטיביות בדיווחיהם התקופתיים למע"מ.

בתוך כך, לפי הנטען, הנאשמים גם הלבינו הון בגובה סך החשבוניות הפיקטיביות שקיבלו והתשלומים הכוזבים שנרשמו בהנהלת החשבונות של החברה, בצירוף סכום המע"מ שמתשלומו התחמקו בניכוי החשבוניות.

כתב האישום הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים על-ידי היחידה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים, באמצעות עורכי הדין אורי שפיגל, ליאת בכור, יונתן גולן ועדי בובליל, במסגרת חקירה המכונה "מעבר לפינה".

יחד עם כתב האישום הוגשה לבית המשפט בקשה למתן צו זמני לחילוט רכוש שבבעלות הנאשמים בהיקף של כמיליון שקל.