מדיטייט מגייסת 8 מ' ד'; עשויה להירכש לפי 100-200 מ' ד'

מדיטייט מקבוצת קסניה פיתחה מוצר המאפשר לבצע הקטנה של גידול שפיר בערמונית בניתוח זעיר פולשני

חברת קסניה  הנסחרת בבורסה של תל אביב ומפעילה חממות טכנולוגיות, דיווחה על גיוס הון של אחת החברות הבנות שלה, מדיטייט, בה מחזיקה קסניה 18%. מדיטייט, הפועלת בתחום הטיפול בגידולים שפירים בערמונית, גייסה 4 מיליון דולר לפי שווי של 50 מיליון (אחרי הכסף) ממשקיע אסטרטגי, חברת מכשור רפואי.

המשקיע התחייב להשקיע 4 מיליון דולר נוספים תוך שישה חודשים, וכן קיבל אופציה לרכוש את החברה לפי שווי של 100-200 מיליון דולר, תלוי בשלב בו תהיה מדיטייט בעת המימוש. שווי החברה בעסקה יהיה 100 מיליון דולר אם הרכישה תתבצע תוך כשנה מהיום; 150 מיליון דולר אם הרכישה תתבצע תוך 3 חודשים מקבלת אישור FDA (רשות המזון והתרופות האמריקאית) למוצר המוביל של החברה; ולאחר מכן תמורת 200 מיליון דולר. למדיטייט ישנה זכות במסגרת ההסכם לקבל השקעה נוספת של עוד כ-2 מיליון דולר, ממשקיע נוסף אם תבחר בכך.

את מדיטייט ייצגו עוה"ד עטיר יפה ויעל שמעון מני ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ.

פורטפוליו של כ-30 חברות

מניית קסניה עלתה בשעות הצהריים 1.5% והחברה נסחרת לפי שווי של 36 מיליון שקל. על פי העסקה, שוויה של החזקת קסניה במדיטייט הוא היום 34.2 מיליון שקל. מדיטייט (שיוצגה בידי עו"ד עטיר יפה ועו"ד יעל שמעון מני ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ) פיתחה מוצר המאפשר לבצע הקטנה של גידול שפיר בערמונית בניתוח זעיר פולשני, ללא דימום, בהרדמה מינימלית, בקליניקה שמחוץ לבית חולים.

חממת קסניה הינה חברת החזקות שהוקמה כשותפות בין מספר משקיעים פרטיים והחלה את דרכה כזכיינית חממה טכנולוגית בקריית גת. לפני כשנתיים התחרתה החברה במכרז החממות טכנולוגיות החדשות, וזכתה יחד עם ארגון ואן ליר בזכיינות משותפת על חממה בירושלים (במקום החממה שלה בקריית גת). בעלת המניות הגדולה בקסניה היא סנטאורוס לימיטד (24.8%), קבוצת השקעות מאיי הבתולה השייכת למיליארדר היהודי-בריטי ויקטור צ'ינגווז. בעלי מניות נוספים הם מנורה (8.8%), נובוקום (8%), ילין לפידות (7.19%) וטל מניפז (7%).

לקסניה החזקות בכ-30 חברות וביניהן ביופרוטקט, אורתוספייס, פוליפיד, ארקוס ופלייקאסט.

מנכ"ל קסניה, אבישי נועם, אמר היום: "אני שמח על הגיוס המרשים של חברת פורטפוליו נוספת. הגיוס מאפשר למדיטייט לממש את התוכנית האסטרטגית של החברה, לקדם מהלכים רגולטוריים ולחתור לשיתופי פעולה עם שחקנים בינלאומיים מתחום המכשור הרפואי".