ישראל תסייע לכוח משימה אמריקאי לבלום פריצות האקרים

הודעה על כך פורסמה בוועידה של חברות ישראליות שמתמחות בטכנולוגיה פיננסית (פינטק) באטלנטה

יחידת סייבר בארה"ב / צלם: רויטרס
יחידת סייבר בארה"ב / צלם: רויטרס

 

כוח משימה פדרלי בארה"ב, שפועל בשת"פ עם ועדת הבנקאות של הסנט האמריקאי, יזמין לדיוניו חברות ישראליות שמתמחות בהגנה על מערכות תשלומים פיננסיים מפני פריצות זדוניות של האקרים. החברות הישראליות ישמשו כיועצות להקמת חומות הגנה שיאבטחו את הפעילות השוטפת של שירותי תשלומים באינטרנט, עסקות פיננסיות אחרות ובנקאות דיגיטלית. זה שוק שמגלגל 150 מיליארד דולר בשנה.

הודעה על כך פורסמה בכנס ראשון מסוגו של חברות שמתתמחות בפיתוח טכנולוגיות פיננסיות (פינטק), שקיימה בשבוע שעבר הקונסוליה הישראלית באטלנטה. בארגון הכנס השתתפו גם נציגות משרד הכלכלה ביוסטון, לשכת המסחר דרום מזרח ארה"ב - ישראל, לשכת המסחר של אטלנטה, כוח משימה לפינטק באטלנטה, קואליציה של חברות התשלומים האלקטרוניים בארה"ב, החברה לראיית החשבון HA&W ומשרד עורכי-הדין גרינברג טראוריג, שאירח את הכנס.

הקונסולית הכללית של ישראל בדרום מזרח ארה"ב, השגרירה יהודית ורנאי שורר, הדגישה בנאום בכנס את מרכזיותה של אטלנטה בתחום הפינטק ואת היתרון שגלום בה לחברות ישראליות. כדבריה: "אטלנטה היא מרכז ארצי לעוסקים בפינטק, שוק שמגלגל יותר הכנסות מאשר תעשיית הקולנוע האמריקאית. כ-70% מהעסקות הפיננסיות בארה"ב עוברות מדי יום באטלנטה. 71% מהחברות שעוסקות בתחום ניהול תשלומים מהצרכן לבנק ולסוחר יושבות בעיר".

ווסט ריצ'ארדס, ראש השדולה באטלנטה של חברות התשלומים הפיננסיים ושירותי הבנקאות הדיגיטלית, אמר בכנס כי פעילות התשלומים האלקטרוניים פגיעה מאוד להתקפות האקרים מפני שהמערכת הממשלתית של שירותי סייבר וניטור סיכונים אינה מבינה את אופן הפעולה של המערכות הפיננסיות. "במקרה של התקפה יזומה ומסיבית עלולה להיווצר קטסטרופה שתימשך שבועות עד שהמערכת הפדרלית תבין כיצד פועלות המערכת הפיננסיות", אמר ווסט. "לכן אנו פועלים להקים כוח משימה פדרלי ואנו נזמין נציגי חברות פינטק ישראליות לדיונים".

בכנס השתתפו 15 חברות ישראליות, ובהן סאפיינס, ספליט-איט, אמאריליס וארניקס. נציגיהן נפגשו עם נציגים של עשר החברות המובילות בתחום זה בארה"ב, ובהן גלובאל פיימנטס, NCR, אקוויפאקס (שמתמחה בניטור אשראי של צרכנים), וורלדפיי, חברת האשראי הענקית ויזה, ענקית שירותי המחשב WIPRO, שישה בנקים אזוריים כסאן-טראסט, וולס-פארגו וג'.פ. מורגן. וקרנות הון סיכון. את ישראל ייצגה בכנס עו"ד קרין מאיר רובינשטין, מנכ"ל IATI - ארגון-הגג של תעשיות ההיי-טק ומדעי החיים בישראל.

כמקובל באירועים כאלה, ניתנה לכל חברה ישראלית הזדמנות להציג במשך חמש דקות את מוצריה המיוחדים. לאחר מכן נערכה פגישות 'אחד על אחד' בין נציגי החברות הישראליות עם עמיתיהם האמריקאים.