חובות הענק של יועצו החדש של רה"מ

נתניהו מינה ליועצו הבכיר את יאיר קספריוס, אך כעת המינוי מתגלה כבעייתי ■ קספריוס, שמונה לתפקיד רגיש ובכיר במיוחד, נמצא בחובות של מאות אלפי שקלים לבנקים ולחברות האשראי, ואף הוכרז כפושט רגל

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

יאיר קספריוס אמור להחליף בימים אלה את פרח לרנר בתפקיד יועצו הבכיר של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מדובר בתפקיד רגיש וקרוב במיוחד לרה"מ, אך כעת עולות תהיות סביב מינויו האחרון של נתניהו, בעקבות חובות ענק בהם נמצא קספריוס.

למעלה משנה מתנהל בעניינו של קספריוס הליך של כינוס נכסים בשל חובות כבדים אליהם נקלע. בסך הכל מדובר בחובות של כמעט 750 אלף שקלים לבנקים וחובות נוספים לחברות האשראי.

במסגרת התפקיד המדובר, יועץ בכיר לרה"מ, קספריוס אמון על קידום וביצוע יוזמות החקיקה של רה"מ. בימים האחרונים הוא נמצא עם רה"מ בנסיעתו לאפריקה וכדי להסדיר את יציאתו מהארץ הוא נאלץ להפקיד ערבויות מיוחדות.

מעורך דינו של יאיר קספריוס נמסר בתגובה: "מר יאיר קספריוס אינו פושט רגל, אלא אזרח מן השורה שבעל כורחו נאלץ להגיש בקשה לצו כינוס והגנה מפני נושים לאחר שניסיונות להגיע להסכמים פרטניים עם נושיו כשלו. חובותיו של יאיר נוצרו בין השאר כתוצאה מהשקעה במיזם עסקי שכשל עוד ב-2007, כשנתיים בערך לפני כניסתו לתפקיד ואין לו קשר לעבודתו היום".

"כאן המקום לציין שכלל הנושים של מר קספריוס הינם אך ורק תאגידים ציבוריים שהם מוסדות בנקאיים מוכרים. אין למר קספריוס אף נושה מהשוק האפור. לא רק שמר קספיורס לא הסתיר את מצבו הכלכלי, אלא אף נתן תצהיר לבית המשפט ולכונס הרשמי ובו הצהיר באופן רשמי כי הוא עובד משרד ראש הממשלה".