חולמים על אקזיט? אפולו מסייע ליזמים להקים סטארט-אפים

"אנחנו עוברים עם היזמים תהליך של ארבעה שלבים שכולל את אפיון המוצר וחווית המשתמש, הפיתוח הטכנולוגי וחדירה לשוק", אומרת קרן מימון, מנכ"לית אפולו

הצוות של אפולו / צילום: שלומי יוסף
הצוות של אפולו / צילום: שלומי יוסף

מאות סטארט-אפים מוקמים בישראל בכל שנה. החברות הללו פועלות במגוון תחומים, אולם מה שמשותף לרובן הוא שתי שורות ברזומה של היזמים - שירות צבאי באחת מהיחידות הטכנולוגיות של צה"ל ולימודים רלוונטיים.

ליזם הקלאסי יש ידע טכני משמעותי, אולם אל תחום ההון-סיכון מתנקזים גם משקיעים עם כסף גדול ורעיון עם פוטנציאל, שלא בהכרח יודעים לכתוב קוד - ובכל זאת חולמים על אקזיט. אחד הגופים שמציע פתרונות לגורמים כאלה הוא הסטארט-אפ אפולו, אשר הוקם לפני שנתיים ומנוהל כיום על ידי קרן מימון המנכ"לית (בת 22), יריב מוזס בורוביץ' (22), יוני וויצנברג (24) ואיתי הומינר (24).

מימון הספיקה להקים סטארט-אפ בתחום הנדל"ן בגיל 18. "כשהקמתי את המיזם", מספרת מימון בראיון ל"גלובס", "הסתובבתי הרבה בשוק וניסיתי לחפש בתי תוכנה. גיליתי שאין מענה מספיק טוב, אמין ויעיל עבור יזמים שלא מגיעים מהתחום. אחרי שמכרנו את הסטארט-אפ התחילו להגיע אלינו הרבה בקשות - שנפתח אפליקציות ומערכות טכנולוגיות לאנשים חיצוניים. עם הזמן הבנו שאנחנו רוצים לאגד את זה כחברה. כך לפני שנתיים, אפולו קמה. למעשה, אנחנו בונים חברות סטארט-אפ משלב הרעיון ועד הוצאתו של המוצר לשוק.

"אנחנו עוברים עם היזמים תהליך של ארבעה שלבים שכולל את אפיון המוצר וחווית המשתמש, הפיתוח הטכנולוגי וחדירה לשוק. בתמורה לשירותים האלו אנחנו מקבלים אחוזים בחברות ויוצרים סיטואציה מנצחת לשני הצדדים בכך שאנחנו בעצם נהיים שותפים לדרך. היום אנחנו שותפים ב-12 חברות ויש לנו 10% עד 25% בכל מיזם".

מימון מספרת כי "רוב החברות שאנחנו משתפים איתן פעולה גייסו כסף, חלק עשו את זה לפני שהם הגיעו אלינו וחלק עשו זאת בעזרתנו".

איך אתם עוזרים ליזם עם רעיון?

"אנחנו בעצם מקימים איתו את החברה, מגייסים לו צוות והולכים לצידו לאורך כל הדרך. אנחנו שילוב בין קרן לבין חממה - שעוזרת ליזמים וחברות סטארט-אפ".

קבוצת אפולו מעורבת בין השאר ברשת החברתית BeenThere שבה משקיע איש הנדל"ן הצרפתי יעקב גורסד. אפולו מספקת שירותים גם לאפליקציית CallApps אשר מפתחת לחצן מצוקה במימון של היהלומן אלון ארבוב. חברה נוספת בפורטפוליו של אפולו היא הרשת החברתית Jureez אשר מתמקדת בתחום האופנה. מי שמשקיע בחברה הוא ירום אורן, בכיר לשעבר בקרן פימי ובדלק נדל"ן.

אפולו מעסיקה כיום כ-25 עובדים ובימים אלה מגייסת עובדים נוספים. בחברה מקווים להכפיל את ההכנסות במהלך השנה הקרובה.