7 חודשי מאסר לבעלי חברת פרסום בגין הגשת דוח כוזב למע"מ

השופטת לימור מרגולין-יחידי: "עבריינות המס פוגעת בקופה הציבורית ובכיסו של כל אזרח שומר חוק הנדרש לשאת בנטל מסים כבד יותר בשל השתמטותם של אחרים"

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

בעל חברה לפרסום שהגיש למע"מ דוח כוזב בו לא הוזכרו עשרות עסקאות שביצע, נידון ל-7 חודשי מאסר בפועל, מאסר על-תנאי וקנס כספי. גזר הדין ניתן על-ידי השופטת לימור מרגולין-יחידי מבית משפט השלום בתל-אביב.

כתב האישום הוגש בידי עו"ד כרמל קדור ונוהל על-ידי עו"ד איתמר ענברי, שניהם מהיחידה המשפטית מחוז מרכז ברשות המסים.

כמפורט בגזר הדין, שי רוט (44) מתל-אביב שימש כמנהל הפעיל של חברת "ראנדוו מעבדת בידור בע"מ" שעסקה בפרסום. בשנת 2012 הוציא הנאשם 45 חשבוניות מס לעוסקים שונים בגין עסקאות בהיקף כולל של כ-820,000 שקל, אך לא דיווח עליהן במסגרת הדוח התקופתי של חודש דצמבר 2012, ולא שילם את המס הכלול בחשבוניות אלה בסך של כ-120,000 שקל.

בגזר דינה התייחסה השופטת בהרחבה לנזקים הכבדים שמסבות עבירות של אי-תשלום מס אמת. לדבריה, "תשלום מס אמת במועד חיוני לניהול המשק והכלכלה. עבריינות המס הנעשית במירמה מתוך כוונה להשתמט ממס מסיבה נזק כבד לאינטרס הציבורי הקולקטיבי, פוגעת בקופה הציבורית, באמון הציבור בשלטון החוק, בעקרונות של יושר ושוויון ובכיסו של כל אזרח שומר חוק הנדרש לשאת בנטל מסים כבד יותר בשל השתמטותם של אחרים". (14065-05-15).