מקרה התאבדות רביעי בעולם העסקי בישראל ב-4 חודשים

איתן שפץ, מבעלי חברת ש.פ.י.ט לשיווק ירקות ופירות שנסגרה, שם קץ לחייו בירייה בראש ביום שני השבוע ■ שותפו: "הוא היה בדיכאון"

שדה / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
שדה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

איתן שפץ, מבעלי חברת ש.פ.י.ט לשעבר לשיווק ירקות ופירות שם קץ לחייו ביום שני השבוע באמצעות ירייה בראשו. האירוע הטראגי התרחש בשטח פתוח בכפר זיו שבישובי עשרת. שפץ, בן 63 במותו, הותיר אחריו אישה, שני ילדים ושלושה נכדים.

זה מקרה ההתאבדות הרביעי בעולם העסקי בחודשים האחרונים. לפני כשנה שם קץ לחייו עומר לבבי, בכיר בחברת התעופה הציבורית כים ניר, לאחר שהורשע בגניבה מקופת החברה. במאי האחרון התאבד אמיר שוסטק שהיה סמנכ"ל וראש תחום הנדל"ן בזרוע ההשקעות של חברת הפניקס. קודם לכן, בחודש מארס 2016, שם קץ לחייו דניאל שבתאי שכיהן כמנכ"ל חברת הסלטים צבר של קבוצת אסם.

לפני מספר שנים התאבד דני ברק, מנכ"ל בית ההשקעות לידר שוקי הון, לאחר שקפץ אל מותו מהקומה ה-17 של בניין בית ההשקעות בתל-אביב.

חברת ש.פ.י.ט שנוסדה על ידי שפץ בשנת 1991 ועסקה בשיווק ירקות ופירות הן לשוק המוסדי והן לשוק המקעונאי, הגיעה לקץ דרכה לפני חודשים אחדים. שפץ ודודו חמואל שהצטרף כשותף לחברה בשנת 1995, החליטו למכור את הפעילות לחברת ביכורי השדה צפון ולסגור את החברה. כל זאת לאחר שלקוחות מרכזיים של החברה כמו למשל רשת "אושר עד", החליטו להפסיק את ההתקשרות ולבצע את מלאכת שיווק הירקות והפירות בעצמם.

אתמול (ד') התקיימה הלווייתו של שפץ ז"ל בכפר ביל"ו, בהשתתפות מאות אנשים וביניהם חקלאים ובכירים רבים בענף. דודו חמואל שהיה שותפו של שפץ בחברת הירקות משנת 1995, אומר ל"גלובס" כי "הוא היה אוטוריטה בענף הירקות והפירות, מהראשונים שהחלו לשווק לשוק המוסדי. הוא היה חרוץ ובעל יכולת נתינה אדירה. מותו ישאיר חלל בענף".

- היה קשר בין ההתאבדות לבין קץ דרכה של החברה?

"מן הסתם כן, למרות שהחברה נסגרה באופן מסודר ולא הותירה אחריה חובות. הוא היה בדיכאון. חוסר המעש וההתנתקות מהעשייה הביאו אותו לנקודת הקצה. זה מוות כל-כך מיותר".