השבוע: הודעה על הבדיקה לגבי ראש הממשלה

בלשכת היועץ המשפטי לממשלה ובמשטרה נערכים לפרסם הודעה רשמית ראשונה על בדיקת המשטרה והחשדות נגד נתניהו ■ במרכז הפרשה חשד להעברת כספים לאחד מבני משפחתו שלא לצורך פוליטי

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

אחרי שפורסם על הבדיקה שמתנהלת נגד נתניהו ובמרכזה חשד לכאורה להעברת כספים גדולה לראש הממשלה, השבוע צפויים המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה לפרסם הודעה רשמית ראשונה בנושא.

בלשכת היועץ המשפטי מנדלבליט ובמטה הארצי של המשטרה נערכים לפרסם הודעה רשמית לגבי הבדיקה הנערכת בעניינו של נתניהו. מדובר בחשד להעברת כספים לאחד מבני משפחתו שלא לצורך פוליטי. הראיות מוגדרות גבוליות וייתכן שדקווא בגלל זה יידרש מעבר לחקירה מלאה כדי להפריך או לאשש.

החקירה אמנם מתנהלת כבר חודשים, אולם בשלב זה, הן היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט והן ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ניצב מני יצחקי לא יודעים לומר אם היא תבשיל לכדי חקירה פלילית. בשבועות הקרובים תמונת המצב באשר לחקירה החדשה נגד ראש הממשלה תהיה ברורה יותר.

נתניהו מכחיש את החשדות: "שטויות"

במערכת הפוליטית עוקבים בדריכות אחרי הידיעות הללו, כיוון שבקרב שרים וח"כים ישנה תחושה שהחקירה הזו גדולה יותר מחקירות שהתנהלו נגד נתניהו בעבר. חלקם אף מדברים על התרחיש שנראה עוד רחוק ולא בטוח שכלל יתרחש, לפיו נתניהו ייאלץ לפרוש מתפקידו - ואז אותם אנשים ישקלו לחזור לליכוד ולהתמודד על ההנהגה - ולא להקים מפלגות או מסגרות חדשות.

ביום שני האחרון, שעות ספורות לאחר הפרסום לפיו ראש הממשלה קיבל לכאורה כספי תרומות מאנשי עסקים זרים , נתניהו דחה את הטענות במהלך ביקורו באפריקה. "זה דבר שחוזר על עצמו. בכל פעם שאני יוצא לביקור היסטורי בחו"ל, אנחנו שומעים על חקירות. אלה שטויות".

קודם לכן פרסמנו כי במוקד הבדיקה בעניינו של ראש הממשלה עומדים כספי תרומות של אנשי עסקים זרים ששימשו לכאורה את נתניהו. ככל הנראה הבדיקה נוגעת לכהונתו הנוכחית של נתניהו. הבדיקה בעניינו כבר יצאה מתחומי מדינת ישראל והיא מחייבת ביצוע חיקורי דין בחו"ל. ייתכן מאוד שכמה מהם כבר נעשו.

בשלב זה מדובר אומנם על בדיקה, אך בפועל מדובר על חקירה לכל דבר - נעשות כל הפעולות מלבד זימון חשודים לחקירה באזהרה. הבדיקה הזו מתנהלת על ידי צוות מצומצם של הפרקליטות והמשטרה, בפיקוח והנחיה צמודים של היועץ המשפטי לממשלה וראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ובידיעתו של המפכ"ל.