אוריאל לין הוזמן לדיון 'שולחן עגול' - ברוש החליט לנטוש

שרגא ברוש: "ההחלטה הייתה שלא מצרפים נציגים מארגונים יציגים אחרים... אין אצלנו עניין לשבת בשום מקום שבו החלטות שמתקבלות פה-אחד נשארות על הנייר בלבד"

יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש סירב להשתתף היום (א') בדיון של ה"שולחן העגול" בראשות מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, מאחר שנשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, הוזמן אליו.

במסגרת דיוני השולחן העגול בוחנים ההסתדרות הכללית, הארגונים העסקיים והאוצר מהלכים משותפים שבכוחם להביא להעלאת הצמיחה והפריון במשק. לטענת גורם בנשיאות הארגונים, כבר בישיבות קודמות של הפורום נבחנה השאלה אם לצרף לדיונים אלה נציגים מארגונים יציגים אחרים במשק- וההחלטה היתה שלא, וזאת כי נשיאות הארגונים העסקיים מייצגת את כלל המעסיקים, ההסתדרות הכללית מייצגת את העובדים ואילו האוצר מייצג את משרדי הממשלה.

הבוקר, משראה כי האוצר הזמין לדיון את לין, ולין אף התייצב במקום - ברוש החליט שלא להשתתף בישיבה. לדברי ברוש, "שר האוצר צריך להבין שהסכמות צריך לקיים: הנושא של צירוף גופים נוספים לשולחן העגול עלה בישיבה הקודמת וההחלטה הייתה שלא מצרפים, בלי קשר לזהותם של הארגונים. משהחליט שר האוצר, בניגוד להחלטה המשותפת ובניגוד לרציונל של השולחן העגול שעל-פיו החלטות מתקבלות בהסכמה - התברר למעסיקים מעל לכל ספק שאין טעם לישיבה משותפת שכן ההחלטות לא מיושמות. אין אצלנו עניין לשבת בשום מקום שבו החלטות שמתקבלות פה-אחד - נשארות על הנייר בלבד".

גורמים באוצר הביעו בשיחה עם "גלובס" תמיהה על ההחלטה של ברוש שלא להיכנס לדיון בשל נוכחותו של לין. הם אמרו כי חרף החלטתו, הדיון מתקיים, בהשתתפות באב"ד, לין ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "אלה הם שיקולים של אגו", אמר גורם במשרד. "אנחנו צריכים לשמוע את עמדת כל הגורמים המעורבים במצב המשק ולכן לין הוזמן לישיבה והיא מתקיימת בהשתתפותו. אותו גורם סבור שאי אפשר לדון על העלאת הצמיחה במשק כשהבסיס לכך הוא העדפה של מגזר כזה או אחר - ולשם כך יש לשתף את כלל המגזרים. כך סבור גם המנכ"ל באב"ד. "השולחן העגול הוא לא קליקה סגורה ומחובת המדינה להיחשף לעמדת כלל הארגונים הרלוונטיים - במטרה להעלות את הפריון ואת הצמיחה במשק".

בהסתדרות אמרו בתגובה: "לא ניתן לקיים דיון של השולחן העגול ללא האוצר, ההסתדרות ונשיאות הארגונים העסקיים ולפיכך התקיימה שיחה לא פורמלית קצרה. זאת, מתוך כבוד לשר האוצר ולמנכ"ל משרדו. יו"ר ההסתדרות ניסקורן נכח בשיחה".