חשד: שני מתווכי נדל"ן מהמרכז העלימו הכנסות במיליוני שקלים

העצורים: מתווכת בת 70 שהצהירה על היותה עקרת-בית; ושותפה, אף הוא בן 70, שהפסיק לדווח לפני 5 שנים לרשות המסים

 שוחד / צילום אילוסטרציה:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
שוחד / צילום אילוסטרציה: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

שני מתווכי נדל"ן, שאחת מהם הצהירה בפני הרשויות כי היא עקרת-בית, נעצרו על-ידי פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום, בחשד כי בשנים האחרונות העלימו הכנסות בהיקף מיליוני שקלים מעיסוקם בתיווך.

מבקשות המעצר שהוגשו בעניינם של השניים עולה כי זמירה רחמים, תושבת אור-יהודה בת 70; ויואל גבאי, בן 70 המתגורר במתן, ביצעו יחד עסקאות נדל"ן במיליוני שקלים ולא דיווחו לרשות המסים על הכנסות אלה. לרחמים אין כלל דיווחים ברשות המסים, והחל משנת 2008 היא מצהירה על היותה עקרת-בית. לגבאי יש תיק במס הכנסה, אולם בשנת 2011 הוא הפסיק לדווח על הכנסותיו.

בחיפוש שנערך בבתיהם של החשודים בשבוע שעבר נתפסו מסמכים רבים, וביניהם חוזים למכירת נדל"ן, התחשבנויות עם לקוחות וצילומי צ'קים. בנוסף, נגבו עדויות מלקוחות שעבדו עמם בעבר ומאנשים שהיו איתם בקשרי עבודה, שחיזקו - לטענת חוקרי רשות המסים - את החשדות נגדם. 

בתום החיפושים נחקרו השניים והודו - לטענת החוקרים - כי עסקו בתיווך נדל"ן והעלימו הכנסות של מיליוני שקלים, אולם בבית המשפט כפרה רחמים במיוחס לה.

סנגורה של רחמים, עו"ד חיים לוי, טען בדיון כי "מדובר בפרשייה ישנה שנדונה בפני פקיד שומה רמלה בהליך אזרחי ובבית המשפט המחוזי מרכז, ואנו סבורים כי את המחלוקות בתיק זה יש וניתן לסיים במישור האזרחי".

עוד הוא טען כי רחמים כופרת בחשבות המיוחסים לה, ולטענתה - בניגוד לטענת החוקרים - היא לא הודתה בכך שהחל משנת 2008 ועד היום היא עוסקת בתיווך ובמכירת נדל"ן.

בהסכמת רשות המסים שוחררו השניים ממעצר בבית משפט השלום בירושלים בתנאים מגבילים, בהם איסור יציאה מהארץ למשך 180 יום, ערבות עצמית בגובה מאות אלפי שקלים וכן הפקדת מזומן בסך 50,000 שקל כל אחד בקופת בית המשפט.