מי מוכר את הבית של יצחק ולאה רבין בת"א ב-20 מיליון שקל?

הדירה הוצעה למכירה באתר של סוכנות התיווך סותבי'ס ישראל - וזאת לכאורה מבלי שהיא תהיה הבעלים של הבית ■ הבעלים, עו"ד עדי לויט, לא ידע שהבית מוצע למכירה

הבית של רבין / מתוך הוודיאו
הבית של רבין / מתוך הוודיאו

מי מוכר את הבית המפורסם של יצחק ולאה רבין ז"ל בצפון תל-אביב? בתוכנית "הכול כלול" בערוץ 10 פורסם, כי הפנטהאוז בשכונת נווה אביבים בתל-אביב מוצע למכירה ע"י סוכנות התיווך סותבי'ס ישראל תמורת כ-20 מיליון שקל - וזאת לכאורה מבלי שהיא תהיה הבעלים של הבית.

הדירה בעלת ערך הסנטימנטלי הגבוה, בגודל 226 מ"ר והיא כוללת 3 חדרי שינה ו-3 חדרי אמבט. הדירה נמצאת כיום בבעלות עו"ד עדי לויט שרכש אותה ב-2004 בשווי מוערך של 8.5 מיליון שקל, ולאחר שעברה שיפוץ השווי קפץ ל-18 מיליון שקל.

עו"ד לויט בכלל לא ידע שהבית מוצע למכירה וכשתחקירן "הכול כלול" שאל אותו לפרטים, עצם הידיעה הרגיזה אותו. כשהתחקירן ביקר במשרדי סוכנות התיווך הם גמגמו ולא מסרו לו פרטים על הבית, רק אמרו ש"יחזרו אליו".

מסותבי'ס ישראל נדל"ן בינלאומי נמסר בתגובה: "בעל הנכס פנה לסותבי'ס בסוף שנת 2014, ונחתם הסכם שיווק בבלעדיות לתקופה מוגבלת. הבלעדיות פגה בחודש מאי 2015, אלא שהסכם הזמנת שירותי התיווך לא נשא תאריך תפוגה. אי לכך ההסכם בתוקף עד עצם היום הזה. יובהר ויודגש כי בעל הנכס, עו"ד לויט, לא פנה אלינו בכל צורה שהיא ולא מסר לנו שהנכס אינו מוצע עוד למכירה, וממילא גם לא ביקש להסירו מהפרסום באתר האינטרנט שלנו".