סומוטו צופה צמיחה משמעותית בהכנסות וברווחיות ברבעון השני

חברת האינטרנט צופה שהכנסותיה ברבעון השני יתקרבו ל-11 מיליון דולר - סכום המשקף שיפור של 9% ביחס לרבעון הקודם וזינוק של 55% ביחס לרבעון המקביל ב-2015

חברת האינטרנט סומוטו  פרסמה היום הערכות ראשוניות לתוצאות הרבעון השני שלה, בהן היא צופה שהכנסותיה יתקרבו ל-11 מיליון דולר - סכום המשקף שיפור של 9% ביחס לרבעון הקודם וזינוק של 55% ביחס לרבעון המקביל ב-2015.

בסומוטו גם צופים כי הרווח התפעולי לפני הפחתות (EBITDA) יעמוד על יותר מ-4 מיליון דולר - סכום יותר מכפול ממה שהציגה ברבעון המקביל ומשקף שיפור של יותר מ-20% מהרבעון הקודם.עוד מעריכים שם כי יתרת המזומנים שתציג בסוף הרבעון השני של השנה, תסתכם בכ-10 מיליון דולר ויתרת המזומנים נטו, בניכוי אשראי מתאגיד בנקאי, תתקרב ל-5 מיליון דולר.

לצד המספרים שהציגה, סומוטו ציינה בעדכון שפרסמה כי "החברה מתכוונת להמשיך ולפעול בתחום הרכישות והמיזוגים, תוך שאיפה להרחיב את תחום פעילות הפרסום בווידאו והמובייל לכ-50% מהכנסות החברה". הערכת סומוטו, העוסקת בפיתוח ושיווק מערכת התקנה לתוכנות ממומנות, היא כי ברבעון השני פעילות הווידאו היוותה יותר מ-35% מההכנסות.

בסומוטו ציינו כי בכוונתה "להמשיך לפעול להציג צמיחה אורגנית בהכנסות לצד רכישות שיאיצו את היקפי הפעילות של החברה ויובילו להצפת ערך משמעותית לבעלי המניות". בן גירון, מנכ"ל סומוטו, מסר כי "ההערכות המקדמיות לרבעון השני ממחישות את מימוש האסטרטגיה העסקית של החברה שכוללת גיוון מקורות ההכנסה, גידול מהיר בהכנסות ושיפור הרווחיות. זאת, על-ידי צמיחה אורגנית לצד רכישות אטרקטיביות בתחום השיווק באינטרנט".

לדברי גירון, "אנו עדים להסטת תקציבי פרסום בהיקפים גבוהים מהמדיה המסורתית לתחום הווידיאו והמובייל, מגמה שצפויה להאיץ בשנים הקרובות, כך שלהערכתי היא תתרום באופן משמעותי לתוצאות החברה".

הפעם המניה לא זינקה

פעמים לא מעטות בהן פרסמה סומוטו צפי לתוצאותיה מנייתה הגיבה בעליות חדות, אולם היום היא נסחרה ביציבות. בחודשים האחרונים נהנית המניה מסנטימנט חיובי מובהק, והיא הכפילה את ערכה מתחילת השנה לשווי חברה של 150 מיליון שקל ובכך היא ממשיכה להתקרב לשווי השיא שלה שנרשם בתחילת 2015, אז הוא הגיע ל-175 מיליון שקל.

באותה תקופה ספגה סומוטו מכה עסקית קשה, בעקבות החלטת ענקית הטכנולוגיה אפל להפסיק את שיתוף הפעולה שהיה עימה, החלטה שגררה צניחה של כ-60% בשוויה של סומוטו תוך ימים ספורים ומומנטום שלילי, שליווה את המסחר במניה עוד חודשים ארוכים לאחר מכן.

סומוטו הונפקה בבורסה ב-2013, אז גייסה כ-20 מיליון שקל בהנפקת כ-15% מהון מניותיה לפי שווי חברה של כ-135 מיליון שקל אחרי הכסף. בעלי השליטה בסומוטו הם בן גירון, יעקב טננבוים, סול צבי ואיל יעקב, ויו"ר החברה הוא שוקי אברמוביץ', לשעבר מנכ"ל כלל פיננסים.

מניית סומוטו הכפילה את ערכה מתחילת השנה
 מניית סומוטו הכפילה את ערכה מתחילת השנה