אימפרבה צנחה אמש ב-9% לאחר שפרסמה אזהרת רווח

החברה שהוקמה ע"י שלמה קרמר הורידה גם את תחזית ההכנסות לרבעון השני, והיא בודקת את ההשפעה על התחזית של כל 2016

המשקיעים במניית אימפרבה  חוו אתמול יום מסחר חריג למדי בוול סטריט. אחרי שהמניה זינקה במהלך המסחר ב-7.6%, על רקע הדיווחים מסוף השבוע שהחברה בוחנת אפשרות להימכר, המגמה השתנתה לגמרי במסחר המאוחר בו המניה צנחה ב-9.1% בעקבות אזהרת רווח שפרסמה החברה בסיום יום המסחר.

אימפרבה שהוקמה על-ידי שלמה קרמר מספקת פתרונות אבטחת מידע לארגונים. החברה עדכנה שהיא מצפה לרשום בדוחות הרבעון השני הכנסות של 57.5-58 מיליון דולר - לעומת התחזית שמסרה בעבר להכנסות של 65.5-66.5 מיליון דולר.

התחזית המעודכנת מהווה אמנם צמיחה של 7.5%-8.4% בהשוואה לרבעון המקביל, אך כחברת צמיחה משקיעים מצפים ממנה להציג צמיחה גם מרבעון לרבעון; לעומת זאת, ברמת ההכנסות המעודכנת מדובר על ירידה של 3%-3.8% ביחס לרבעון הקודם.

אימפרבה מצפה שבשורה התחתונה ההפסד הנקי למניה ינוע בין 20-22 סנט (ובסה"כ 6.4-7.1 מיליון דולר) - גבוה משמעותית מהתחזית הקודמת להפסד נקי Non-GAAP של 2-4 סנט (0.6-1.3 מיליון דולר).

"אנחנו מאוכזבים מהתוצאות הפיננסיות שלנו ברבעון השני, שהושפעו מהתארכות מחזורי המכירה בכל האזורים הגיאוגרפיים ובכל הוורטיקלים בהם אנו פועלים, בעיקר בכל מה שקשור לעסקאות גדולות יותר", מסר מנכ"ל אימפרבה, אנטוני בטנקורט.

הוא הוסיף כי במהלך הרבעון החברה גם חוותה ירידה בגודל של חלק מהרכישות הגדולות ממנה. "אנחנו חושדים שאנחנו מתחילים לראות חזרה לדפוסי הרכש של לפני 2015, בהם חברות מפצלות פרויקטים לשלבים ורוכשות ומטמיעות עם הזמן, בניגוד לרכישה מוקדמת גדולה. למעט 2015 שהייתה יוצאת דופן, זהו הדפוס הרגיל בתעשייה ואנחנו מתאימים את אסטרטגיית המכירות שלנו בהתאם".

לדברי בטנקורט, החברה עדיין בודקת את ההשפעה על התחזית השנתית והיא תספק תחזית מעודכנת עם פרסום הדוחות ב-4 באוגוסט. התחזית השנתית הקודמת, שעודכנה כלפי מעלה ברבעון הקודם, הייתה להכנסות של 304-307 מיליון דולר ולרווח נקי של 7.7-9.7 מיליון דולר Non-GAAP, שהם 23-29 סנט למניה.