הטיפ היומי: ענקית תקשורת שעשויה לזנק ב-34% בשנה

במחלקת המחקר של ברקליס ממליצים "תשואת יתר" על מניית Orange הצרפתית, במחיר היעד של 19 אירו

Orange / צילום: רויטרס
Orange / צילום: רויטרס

חברת התקשורת Orange   נסחרת בבורסה של פריז ושווי השוק שלה הוא 37.9 מיליארד אירו.

החברה נסחרת כיום במכפילים לא "תובעניים" בהשוואה לחברות דומות, וביחס למגמות המשתפרות בסקטור בצרפת, ולהערכתנו נמצאת כיום בעמדה טובה ליהנות מהתיקון בשוק. עם רשת דור רביעי (4G) עדיפה ועם השקת תשתית סיבים עד הבית ברחבי צרפת, ה-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת ממנוי) של אורנג' צפויה לעלות הן בקרב מנויי סלולר והן בקרב מנויי תקשורת קווית.

החברה מגדילה את נתח השוק הקמעונאי שלה בפס רחב בצרפת, כשהיא משיקה במהירות את תשתית הסיבים שלה. מעבר לצרפת, שאחראית לכשני שלישים משווי החברה, אורנג' חשופה גם לשוק הספרדי שגם בו יש כיום תיקון, וגם לשווקים במדינות אפריקה.

בשוק הסלולר הצרפתי, אורנג' נהנית מהתייצבות מחירים ומהעובדה שהדור הרביעי מחלק את השוק לשניים, כשחלק מהמתחרות נאבקות לסגור את הפערים ברשתות 4G. תחום הבאנדלינג (איחוד שירותים) ממשיך לצמוח, ואורנג' צפויה ליהנות גם משיעורי נטישה נמוכים יותר בזכות תמהיל לקוחות משופר.

ההכנסות של אורנג' צפויות להיות יציבות ואף לצמוח. בכל הקשור לרווח התפעולי, הוא נתמך בהפחתת עלויות. כ-25 אלף עובדים אמורים לפרוש במהלך חמש השנים הקרובות, עובדה שתוביל לשיפור בשולי ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות).

בתרחיש של אפסייד, אנחנו מעריכים שאורנג' תזכה לנתח שוק הגון על רקע מיזוגים בשוק הסלולרי. תרחישי דאונסייד כוללים מיזוגים ורכישות באפריקה שישפיעו לרעה על השווי. תרחיש הדאונסייד שלנו כולל גם התגברות התחרות מצד המתחרה Numericable-SFR, וכן לחצים מקרו-כלכליים. להערכתנו, הרווח הנקי למניה בשנת 2016 יגיע ל-1.01 אירו - ירידה מ-1.41 אירו ב-2015 - והוא יעלה ל-1.04 אירו בשנת 2017.

אורנג' נסחרת כיום במכפיל רווח של 13 (לתקופה של עד מארס 2017) ומכפיל EV/EBITDA של 5.3, זאת בהשוואה למכפילים של 13 ו-5.9, בהתאמה, אצל חברות מתחרות. אנו ממשיכים להמליץ על המניה ב"תשואת יתר", ומחיר היעד שלנו למניית אורנג' הוא 19 אירו - פרמיה של 33.8% על מחיר המניה בבורסה.

מחלקת המחקר, ברקליס

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם