הותר לפרסום: אזרח ישראלי חצה את הגדר לרצועת עזה

מדובר צה"ל נמסר כי האזרח עבר את הגדר בשעות הצהריים, וכי האירוע בבדיקת כוחות הביטחון ■ מדיווחים ראשונים עולה כי ככל הנראה מדובר בצעיר ממוצא בדואי

רצועת עזה / צילום: רויטרס
רצועת עזה / צילום: רויטרס

אזרח ישראלי חצה בשעות הצהריים (ג') את גדר הגבול לרצועת עזה - כך על פי הודעת דובר צה"ל. האירוע נמצא בבדיקת כוחות הביטחון, ובהם גם שב"כ ומשטרה. לפי שעה לא נמסרו פרטים נוספים.

חמ"ל התצפיות של החטיבה הדרומית באוגדת עזה זיהה דמות חשודה המתקרבת לגדר והקפיץ את לוחמי גדוד רותם של חטיבת גבעתי על מנת לבדוק את האירוע. הלוחמים מיהרו להגיע לנקודת הדיווח, אך האזרח כבר הספיק לעבור את הגדר בקלות יחסית ולהיכנס לעומק השטח הפלסטיני.

בשעות האחרונות הגביר חיל האוויר את טיסותיו בשמי רצועת עזה כדי לאסוף מידע על האזרח ועל נתיב הכניסה שלו. גורמי ביטחון הבהירו כי הגבול מאובטח על ידי כוח סיור של חמאס, וברגע שבו אזרח חוצה אותו - הוא במהירות נתפס על ידי הארגון. בצה"ל מנסים להבין אם האזרח קיבל את ההחלטה על דעת עצמו, או שהסתייע בגורמים נוספים. 

מדיווחים ראשונים נראה כי מדובר בצעיר ממוצא בדואי שהחליט לחצות את גדר המערכת. ההערכות הן כי ככל הנראה מדובר באדם הלוקה בנפשו.

מדובר באזרח השלישי שהגיע בשנתיים האחרונות לרצועת עזה באופן עצמאי. בספטמבר 2014 חצה את הגדר אברה מנגיסטו, תושב אשקלון בן 28 הלוקה בנפשו, ומאז על פי דיווחים שונים הוא מוחזק בידי ארגון חמאס . 3 חודשים לפני כן, הישאם א-סייד, תושב הפזורה הבדואית הלוקה גם הוא בנפשו, חצה את הגבול. על שתי הפרשות הוטל צו איסור פרסום עד יולי 2015.