מנהל ההשקעות הראשי של הראל פורש בשל חוק שכר הבכירים

אמיר הסל, משנה למנכ"ל וראש חטיבת ההשקעות בהראל מזה כ-16 שנה, צפוי להקים קרן השקעוות פרטית ■ הראל: "נשקול בחיוב רב היענות לבקשתו"

 אמיר הסל / צילום: תמר מצפי
אמיר הסל / צילום: תמר מצפי

החוק להגבלת שכר הבכירים בסקטור הפיננסים מביא לעוד התפטרות של מנהל בכיר ומשמעותי בגופים הפיננסיים המובילים במשק, אחרי עזיבתו של פרופ' דני צידון את בנק לאומי. קבוצת הביטוח והפיננסים הראל הודיעה היום על התפטרותו של אמיר הסל, משנה למנכ"ל וראש חטיבת ההשקעות בקבוצה, מזה כ-16 שנה - מאז יולי 2000.

על פי הודעת החברה, הסל הודיע היום על התפטרותו "מתפקידיו בקבוצת הראל, בתוקף מחודש אוקטובר 2016". עוד מציינים שם כי "בהתאם להודעה שהעביר הסל לחברה, התפטרותו נעשית על רקע חוק תגמול לנושאי משרה בתאגידים פיננסיים".

עזיבתו של הסל את תפקידו בקבוצת הראל כתוצאה מהחקיקה שאושרה מוקדם יותר השנה בכנסת - ושעומדת עתה להכרעת בג"ץ - הינה הראשונה מקרב בכירים בענף הביטוח. על פי הערכות בשוק הביטוח הסל אינו האחרון שיבחר לפרוש מפעילות בענף בעקבות הסדרה זו, ולא מן הנמנע כי אם החקיקה תיוותר כפי שהיא יודיעו על פרישה בכירים אחרים, בהם מנכ"לים בענף.

על פי הערכת גורמים בשוק הביטוח, בבורסת השמות שעשויים להחליט ופרוש מהענף אם וכאשר יוחל החוק, נמצאים איזי כהן, מנכ"ל כלל ביטוח, מישל סיבוני, מנכ"ל הראל, מוטי רוזן מנכ"ל מנורה מבטחים ביטוח, רביב צולר, מנכ"ל איי.די.איי ביטוח ואחרים.

בהראל מגלים היום כי בכוונת הסל "להקים קרן השקעות פרטית ואף ביקש כי קבוצת הראל תשקול בבוא היום לשמש משקיע עוגן בקרן שתוקם... החברה הודיעה להסל, כי היא תשקול בחיוב רב היענות לבקשתו, להשקעה בקרן שיקים, בהנחה שההשקעה תתאם את צרכי הקבוצה, מדיניות ההשקעות שלה ונהליה".

ב-2015 הסתכמה עלות שכרו של הסל בן ה-51 בכ-3.7 מיליון שקל, לאחר שב-2014 הוא זכה בתגמולים בעלות כוללת של כ-3.6 מיליון שקל.