לאומי מוציא את פעילות ההיי-טק למרכז חדש בהרצליה

ברבעון האחרון של השנה יפתח הבנק את "לאומיטק ביזנס סנטר" המשתייך ללאומיטק - זרוע פעילות ההיי-טק של הבנק

רקפת רוסק עמינח / צילום: תמר מצפי
רקפת רוסק עמינח / צילום: תמר מצפי

בנק לאומי מוציא את פעילות ההיי-טק ממרבית סניפיו, וממזג אותה למרכז חדש שיוקם בהרצליה - כך נודע ל"גלובס". ברבעון האחרון של השנה יפתח הבנק את "לאומיטק ביזנס סנטר" המשתייך ללאומיטק - זרוע פעילות ההיי-טק של הבנק, בניהולה של יפעת אורון. את המרכז תנהל שירית תורג'מן-משאט, המתמחה בתחום המימון בהיי-טק.

בנק לאומי הקים לפני כשנתיים את לאומיטק, אך לאומי עובד מול תעשיית ההיי-טק זה 15 שנה בקירוב באמצעות צוותים ייעודיים של בנקאים המתמחים בהיי-טק בסניפים הרגילים. אלא שצוותים אלה היוו חלק מהסניף הרגיל והוכפפו לחטיבה המסחרית והעסקית בבנק.

כעת, בבנק ירכזו את הפעילות של 8 הסניפים הרגילים באזור המרכז לתוך מרכז ההיי-טק בהרצליה. מחלקות ההיי-טק בסניפים בחיפה, בבאר שבע ובירושלים יישארו על כנן, אך כולן יוכפפו ללאומיטק, על מנת לשפר את ההתמחות בעבודה מול המגזר. "המהלך הזה מדגים שאנחנו לא שוקדים על השמרים", אמרה אורון בשיחה עם "גלובס".

נזכיר כי לפני כחודש מונה קובי הבר, ראש החטיבה העסקית מסחרית של הבנק, לתפקיד יו"ר לאומיטק במקום דני צידון שעזב את הבנק. מינויו של הבר לתפקיד עשוי להגדיל את הקשר והסינרגיה בין לאומיטק לפעילות החטיבה העסקית. עוד נציין כי על אף שמדובר בצעד של מיזוג, אורון ציינה כי לא ייעשה צמצום בכוח האדם, אלא להיפך. לדבריה, לאור הצמיחה של לאומיטק, המגמה היא התרחבות.

אורון מציינת כי נכון להיום יש ללאומי כ-4,000 לקוחות בתחום ההיי-טק. היקף האשראי של הבנק בענף זה הגיע לכ-2 מיליארד שקל, בדומה ליעד שהציבו בבנק כאשר הוקמה הפעילות.