מכר כרטיסי חיוב לאתרי הימורים - ונשלח ל-18 חודשי מאסר

מאיר מזרחי וחברת MYM שבבעלותו הורשעו בסיוע לארגון ועריכת משחקים אסורים והימורים, הלבנת הון ועבירות מס, לאחר שמכרו כרטיסי חיוב לאתרים ויקטור צ'נדלר וסטן ג'יימס

הימורים / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
הימורים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בית משפט השלום בראשון-לציון גזר 18 חודשי מאסר בפועל, שנה מאסר על-תנאי וקנס בסך 100 אלף שקל על מאיר מזרחי וכן קנס בסך 50 אלף שקל על חברת MYM שבבעלותו, שהורשעו בעבירות של סיוע לארגון ועריכת משחקים אסורים והימורים בישראל, הלבנת הון ועבירות מס, לאחר שמכרו כרטיסי חיוב לאתרי ההימורים הזרים ויקטור צ'נדלר וסטן ג'יימס. בנוסף, בית המשפט הורה על חילוט כלל כספי הנאשמים שנתפסו בסך כ-1.85 מיליון שקל.

גזר הדין מהווה צעד משמעותי נוסף במאבק בתופעת ההימורים הלא חוקיים בכלל וההימורים באינטרנט בפרט. 

במארס השנה הורשעו מזרחי וחברת MYM בכך שהפעילו בישראל מערך בפריסה ארצית של הנפקה, שיווק והפצת כרטיסי Pre-Paid ייעודיים לאתרי ההימורים הזרים Victor Chandler (כרטיס בשם Value Card) ו-Stan James (כרטיס בשם Kesh-Card) שפעלו מגיברלטר, ואיפשרו למהמרים מישראל להמר ולשחק במשחקים אסורים. הפצת הכרטיסים נועדו לעקוף את האיסור על שימוש בכרטיסי אשראי ישראליים באתרי ההימורים הלא חוקיים. 

מזרחי והחברה, יחד עם אחרים, הדפיסו כרטיסים בערך נקוב של כ-210 מיליון שקל והפעילו מערך להפצתם בעשרות פיצוציות ברחבי הארץ, שמכרו את הכרטיסים למהמרים תמורת עמלות. את תמורת הכרטיסים העבירו הנאשמים לחברות ההימורים בחו"ל, לאחר שניכו לעצמם עמלות בסך 7-10%, ובסך-הכול קיבלו לידם והעבירו כספים בהיקף מינימלי של כ-44 מיליון שקל בתקופה שבין ינואר 2007 ליוני 2010.

בהכרעת הדין דחה בית המשפט את כל טענות ההגנה, וביניהן טענות לאכיפה בררנית והגנה מן הצדק, טענות להסתמכות על חוות-דעת משפטית של עורך דין וטענות משפטיות נוספות.

בגזר הדין ציין בית המשפט כי "מדיניות הענישה הנוהגת במקרים דומים היא, ככלל, מחמירה, ובמקרים דומים מוטלים עונשי מאסר משמעותיים ומחמירים לריצוי מאחורי סורג ובריח".

בית המשפט אף עמד על כך שהנזק שנגרם מביצוע העבירה מתבטא הן בהחמרת התופעה הפסולה של מהמרים והן בנזקים עקיפים אשר נגרמים לחברה, לשלטון החוק ולמהמרים עצמם, וזאת בנוסף לנזק לקופת המדינה כתוצאה מעבירות המס. 

גזר הדין, שהוא חלק מפרשה רחבת-היקף שעניינה הימורים בלתי חוקיים באינטרנט, מצטרף לגזרי דין נוספים בפרשה בהם הורשעו עד כה, במסגרת הסדרי טיעון, נאשמים נוספים.

במחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה מדגישים נוכח גזר הדין כי הכרעות הדין וגזרי הדין בפרשה מהווים תקדים באכיפה נגד ההימורים המקוונים, שכן מדובר בנאשמים אשר לא היו בעלים של אתר הימורים בלתי חוקי, לא ניהלו את האתר, לא עסקו בתכני אתר ההימורים ולא היו אחראים על סיכויי הזכייה וההפסד באתר, אלא סייעו לאתרי הימורים זרים (שהיו חוקיים במקום מושבם - אנגליה וגיברלטר) לפעול בישראל - באמצעות מתן אמצעי תשלום למהמרים בארץ.

בהקשר זה קבע בית המשפט כי "הגם שמעשיהם של הנאשמים התמצו בהקמת מערך שיווק והפצת אמצעי תשלום, הרי שתרומתם למערך ההימורים הוא רב", וכי "בכך איפשרו הנאשמים את הגשמתה של עבירת ארגון הימורים, ומכאן הסכנה הגדולה הטמונה בעבירה זו של סיוע לארגון הימורים". 

התיק נוהל על-ידי עורכי הדין בן עמי כהן, ערן בנאי ושרון בכר מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. החקירה בפרשה נוהלה על-ידי כוח המשימה המיוחד שהוקם במטרה להילחם בתופעת ההימורים באינטרנט, בשיתוף יאל"כ בלהב 433 ורשות המסים.