בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

אתמול ננעלו מדדי ה-S&P והדאו בשיא כל הזמנים ■ מדד ה-ZEW בגרמניה נפל לרמה הנמוכה מאז 2012 ■ סגירה מעורבת באסיה; מניית נינטנדו זינקה בחדות

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים, חרף הסגירה החיובית אתמול בוול סטריט כאשר מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P טיפסו לשיא חדש. המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת. 

 

בעידן שאחרי הפתעת הברקזיט, המשקיעים באסיה ובאירופה מתמקדים כעת במדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים כאשר ביפן קיימת ציפייה גבוהה שהבנק המרכזי יפעל כדי להחליש את הין ולתמרץ את הכלכלה. ביום חמישי הבנק המרכזי האירופי יפרסם את החלטת הריבית והמדיניות המוניטרית ועולה השאלה האם דרגי יפתיע וישגר בזוקה נוספת.

נתון מאקרו שפורסם היום בגרמניה מוסיף לסנטימנט השלילי. מדד ה-ZEW הבוחן את סנטימנט העסקים במדינה ירד לרמה הנמוכה ביותר מאז 2012 ורשם קריאה שלילית של מינוס 6.8 נקודות ביולי, בעוד בשוק ציפו לקריאה חיובית של 8.2 ולאחר קריאה גבוהה של 19.2 נקודות ביוני.

בשוק מעריכים כי מלבד הברקזיט, אחד הגורמים שמלבים את החשש לגבי עתידה של כלכלת אירופה הוא מערכת הבנקאות באיטליה, פורטוגל ומדינות נוספות, שסוחבת על גבה חובות רעילים בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים. 

עונת הדוחות של הרבעון השני נמצאת בעיצומה. היום דיווחה ענקית התרופות נוברטיס  על הכנסות של 12.47 מיליארד דולר ורווח תפעולי של 3.33 מיליארד דולר, מעל תחזיות האנליסטים בשוק.

מניית AkzoNobel  נסחרת בירידות חדות לאחר דיצרנית הצבע האירופית דיווחה על ירידה של 6% ברווח הנקי לרמה של 3.7 מיליארד אירו.

מחירי הנפט נסחרים היום ביציבות לאחר שהשילו מערכם כ-1% אתמול, למרות נתונים שהצביעו על קיטון ברזרבות הנפט של ארה"ב בשבוע החולף. 

בורסות אסיה סגרו היום במגמה מעורבת. הבורסה ביפן טיפסה היום ביותר מ-1% שאתמול הייתה סגורה. 

 

מניית סופטבנק   צנחה בחדות לאחר שהודיעה אתמול על רכישת יצרנית השבבים הבריטית ARM תמורת כ-32 מיליארד דולר. מאסאיושי סן, יו"ר ומנכ"ל החברה אמר כי המניע להחלטה לרכוש את החברה לא היה קשור להיחלשות הליש"ט, אחרי ההחלטה של בריטניה לפרוש מהאיחוד האירופי, אלא מתוך רצון להתבסס בשוק הסלולר.

יצרנית משחקי המחשב נינטנדו המשיכה לרכב על גלי ההצלחה של משחק הסלולר שכבש את העולם הפוקימן גו. מניית החברה זינקה בשיעור דו ספרתי והכפילה את ערכה בימים האחרונים.