האם שרה נתניהו קיבלה מתנות ממיליונרים בחו"ל?

רק אמש אמר ראש הממשלה כי "אין עשן, אין אש, יש רק אוויר חם", אך הערב פורסם כי המשטרה בדקה אם רעייתו שרה קיבלה מתנות מתורמים שהגיעו למלון של בני הזוג בחו"ל

שרה נתניהו  / צילום: ליאור מזרחי
שרה נתניהו / צילום: ליאור מזרחי

המשטרה בדקה בעבר מידע לפיו מיליונרים נהגו להעניק מתנות יקרות ערך לרעיית ראש הממשלה שרה נתניהו - כך נחשף הערב (ג') במהדורה המרכזית של חדשות 2. מדובר בשולי הבדיקה בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו

הפרטים החדשים עוסקים בחומרים שמעידים לכאורה על "שיטה", במסגרתה כאשר שרה נתניהו הצטרפה לנסיעותיו של ראש הממשלה, לכאורה מיליונרים היו עולים אליה לרגל ומרעיפים עליה מתנות יקרות-ערך.

הסיפור הגיע כבר לפני כשנתיים לאוזנו של היועץ המשפטי לשעבר, יהודה וינשטיין, שביקש מניצב מני יצחקי לבדוק את העניין. השמועות התחזקו, ולא נמצאו להן ראיות, ודבר הבדיקה לא פורסם בעבר.

אתמול (ב') נחקר בשנית ארי הרו, ראש הסגל לשעבר של נתניהו ומי שהיה אחראי על גיוס הכספים. הוא סיפק הרבה מידע אבל לא "יתדות" כלשון החוקרים: הם התרשמו כי מדובר באדם ישר והגון שיאמר את כל האמת ולא יסבך את עצמו. הרו מודרך על-ידי עו"ד רועי בלכר.

על רקע ההתפתחויות האחרונות בדבר הבדיקה בעניינו, נתניהו הגיב אתמול במליאת הכנסת לפרשה במהלך "שעת השאלות" ואמר: "יש שיטפון של הבלים, שטויות, המצאות ושקרים. אין אש, אין עשן, יש אוויר חם".

 

את הדברים בנוגע לחקירה נגדו אמר ראש הממשלה בתשובה לשאלה של ח"כ יעל פארן מהמחנה הציוני, ששאלה האם בנו, יאיר נתניהו, קיבל לכאורה דרכון עם זהות מזויפת לפתיחת חשבון בנק בפנמה, אליו הוזרמו אלפי דולרים. "האם אכן הונפק דרכון לבנך, יאיר נתניהו?", שאלה ח"כ פארן.

נתניה השיב: "לא דרכון, לא פנמה, לא חשבון, לא כלום. בבל"ת מוחלט. יש שיטפון של הבלים, של שטויות, של המצאות, של שקרים. למרות שעוסקים בזה הרבה שנים, לא מצאו כלום, מסיבה פשוטה - כי אין כלום, לא היה כלום. עצרו את החייטים. גם כאן לא יהיה כלום, כי אין כלום, אין שום דבר".

"מכיוון שבכל זאת יש מי שמעוניין בכל מיני דברים כאלה, אני רוצה לתת לכם טיפ - אני יוצא בתחילת ספטמבר להולנד, ואחר-כך אני ממשיך לעצרת הכללית של האו"ם", המשיך נתניהו. "מכיוון ששמתי לב שהגיבובים האלה מגיעים בדרך כלל בסמיכות מסוימת לנסיעות שלי במסע מדיני, הנה אני נותן לכם את הזמן להמציא דברים חדשים".