עליות שערים בסיום המסחר באירופה

נעילה מעורבת בבורסות אסיה ■ החוזים העתידיים נסחרים בעליות קלות ■ קרן המטבע חתכה את תחזית הצמיחה הגלובלית ■ ירידה חדה במס' מבקשי דמי האבטלה בבריטניה ביוני

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים בעליות שערים, לאחר שנפתח הבוקר (ד') במגמה מעורבת. המסחר בבורסות אסיה ננעל היום במגמה מעורבת, כאשר גם המסחר בוול סטריט ננעל אמש במגמה מעורבת, תוך שמדד הדאו ג'ונס שוב העפיל לשיא כל הזמנים.

 

היום פורסם בבריטניה מספר מבקשי דמי האבטלה בחודש יוני, אשר הצביע על ירידה חדה בהשוואה לחודש מאי - מספר מבקשי דמי האבטלה הנמוך ביותר שנרשם זה עשור. כך, בחודש יוני נרשמו רק 400 מבקשי דמי אבטלה, בעוד שבחודש מאי נרשמו 12.2 אלף מבקשים. הצפי למספר המבקשים ביוני היה גבוה יותר ועמד על 4,100. עם זאת, מדובר על נתון שמתייחס לתקופה שלפני הברקזיט, שאירע בסוף חודש יוני.

מדד ההנג סאנג טיפס בכ-0.7% בעוד מדד הניקיי היפני ירד בשיעור דומה, לאחר שאתמול טיפס ביותר מ-1%. הין היפני נחלש לרמה של כ-106 ין לדולר, זאת לאחר שרק לפני שבועיים, לאחר הברקזיט המפתיע, נסחר סביב 100 ין לדולר.

קרן המטבע העולמית חתכה אתמול את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית ב-0.1% ב-2016 ו-2017, מרמה של 3.2% ו-3.5% לרמה של 3.1% ו-3.4% בהתאמה. בקרן המטבע מסבירים, כי הורדת תחזית הצמיחה קשורה ליציאתה המתוכננת של בריטניה מהאיחוד האירופי ואי-וודאות רבה לגבי ההשלכות של הברקזיט על הכלכלה העולמית.

מחירי הנפט  נסחרו בעליות קלות. היום יתפרסמו בארה"ב נתוני המלאים בשבוע החולף, נתון שעשוי להשפיע על כיוון מחירי הזהב השחור. 

מניית חברת התעופה הגרמנית אייר ברלין (סימול AB1) זינקה היום לאחר שדווח כי לופטהאנזה שוקלת לרכוש כמה מהקווים המרכזיים של החברה. 

מניית נינטנדו תיקנה היום מטה בחדות לאחר שזינקה אתמול בכ-14% והכפילה את שווייה בתוך כשבוע. זאת על רקע ההצלחה המסחררת של משחק הסלולר שהיא פיתחה - פוקימון-גו. 

מניות נוספות שבלטו באסיה הן ענקית הכרייה האוסטרלית BHP Billiton , שנסחרה תחת לחץ לאחר שפרסמה תחזיות לשנה הקרובה. מניות הרכב ביפן נסחרו במגמה שלילית. נציין את טויוטה , הונדה  ומיצובישי.