איזי ג'ט: גידול של 6% במספר הנוסעים ברבעון השלישי

חברת התעופה דיווחה על ירידה של כ-2.6% בהכנסות ברבעון השלישי ב-2016

חברת התעופה הבריטית EASY JET איזי ג'ט / צלם: רויטרס
חברת התעופה הבריטית EASY JET איזי ג'ט / צלם: רויטרס

תוצאות הרבעון השלישי של חברת התעופה איזי ג'ט  מצביע על ירידה בהכנסה הכוללת בשיעור של 2.6% ל-1,196 מיליון ליש"ט - כתוצאה מביטולים ואירועים חיצוניים משמעותיים. ההכנסה הכוללת למושב ירדה ב-8.3% בניכוי הפרשים בשערי מטבע ל 54.54 ליש"ט למושב. כך לפי נימוקי החברה שמגדירה את תוצאות הרבעון: ציפייה לסביבה כלכלית ותפעולית לא יציבה, צעדים מנהליים הלוקחים בחשבון מגוון אפשרויות.

אל מול הירידה בהכנסות מדווחת החברה על גידול במספר הנוסעים ברבעון השלישי ל-20.2 מיליון - גידול של כ-6% ועלייה בקיבולת ל-21.9 מיליון מושבים - גידול של 5.5%. גם שיעור התפוסה גדל במעט והגיע ל-92%. "מבצעים אטרקטיביים שהוצעו ללקוחותינו, ומחוללי הכנסות נוספים, סייעו להגברת הזמנות, שפיצו באופן חלקי על השפעות ההפרעות ואלמנטים חיצוניים אחרים", כך נומק בדוח.

לצד הברקזיט שאת השפעותיו החברה עוד תראה בוודאי ברבעונים הבאים, אירועים שהשפיעו על פעילותה במהלך הרבעון האחרון כללו את התקפת הטרור בבריסל ומהטרגדיה של Egyptair, אם לא די בכך החברה התמודדה עם שביתות פקחי הטיסה ועומסים, סגירת מסלול המראה בשדה התעופה גאטוויק ומזג אוויר קשה שהובילו ל-1,221 ביטולים.

לפי הדוח, מאזן מזומנים ופיקדונות עמד על 1,120 מיליון ליש"ט, ומזומנים נטו 368 מיליון ליש"ט נכון ל 30 ביוני 2016.

מנכ"לית איזי ג'ט קרולין מקול, הגיבה לתוצאות: "המצב הכלכלי והתפעולי ברבעון השלישי היה קשה בעקבות מספר גורמים שבשילוב הגידול בקיבולת הטיסות לטווח קצר ממשיכים להשפיע על התוצאות העסקיות בזמן שיא של השנה. התנודות בשערי המטבע, כתוצאה מהמשאל בבריטניה בנוגע לעזיבת השוק האירופי המשותף, כמו גם האירועים האחרונים בתורכיה ובניס, ממשיכים להשפיע על תחושת הביטחון של הנוסעים. למרות זאת, איזי ג'ט הטיסה יותר נוסעים והתפוסה גדלה ברבעון השלישי. איזי ג'ט מנהלת בקרה קפדנית על ההוצאות ומשפרת את הביצועים התפעוליים כמו גם את הצעותיה ללקוחותיה. אנו מתרכזים בהזדמנויות בסביבה לא קלה. המודל העסקי של איזי ג'ט נותר חסון, עם עמדת מזומנים חזקה, מאזן יציב, ותוכנית גמישה בנוגע לצי המטוסים. צוות איזי ג'ט בטוח ביכולתו לנווט בתקופה שלפנינו ולהביא ליתרון בטווח הארוך".