עסקה נוספת לתע"א בגרמניה: תספק מל"טים בעשרות מיליוני ד'

התע"א חתמה עם גרמניה על חוזה לאספקת מערכות מל"טים מסוג הרון 1 ■ בנוסף,  התע"א וצבא גרמניה צפויים לחתום בקרוב על הסכם להפעלת מל"טים מתקדמים בהיקף של כ-580 מיליון אירו

מלט הרון / צלם: רויטרס
מלט הרון / צלם: רויטרס

משרד ההגנה של גרמניה וחברת איירבאס חתמו עם התעשייה האווירית על חוזה להפעלה של מערכות מל"טים (מטוסים ללא טייס) מסוג הרון 1 לשימוש כוחות חיל האוויר הגרמני במאלי, שבמערב אפריקה.

המל"טים יופעלו בידי איירבאס בדומה למודל שבאמצעותו החברה מפעילה מל"טים של תע"א עבור חיל האוויר הגרמני באפגניסטן החל משנת 2010. במסגרת ההתקשרות החדשה, התע"א תחכיר החל מנובמבר הקרוב ועד לתחילת 2018 כמה מערכות של מל"טים שישמשו לאיסוף מודיעין. על פי הערכות, היקף ההתקשרות מסתכם בכמה עשרות מיליוני דולרים.

בתעשייה האווירית הסבירו כי הרקע לעסקה החדשה הוא העברת האחריות על איסוף המודיעין במאלי לגרמניה, לאחר שמשימות אלה מולאו עד כה בידי הכוחות הצבאיים של הולנד.

המל"טים מסוג הרון 1 ששימשו עד כה את איירבאס במסגרת הלחימה של גרמניה באפגניסטן צברו יותר מ-27 אלף שעות טיסה והיו מעורבים באלפי משימות.

 

בתע"א אמרו היום כי איירבאס בחרה במערכות החברה למשימות הצפויות לה במאלי, בין השאר בשל גודלו הנרחב של האזור שבו יופעלו, באופן שמצריך כלי טייס המסוגלים לשהות באוויר למשך זמן רב ובעלי יכולת טיסה לטווחים ארוכים.

בין התע"א לבין צבא גרמניה צפויה בקרוב התקשרות מהותית יותר, להפעלת מל"טים מתקדמים מסוג הרון TP בהיקף של כ-580 מיליון אירו. מדובר במל"טים המתקדמים ביותר של התע"א ובמסגרת העסקה, שעתידה להיחתם בין צבא גרמניה לבין תע"א כלי הטייס יוחכרו ממנה עד שיפותח מל"ט אירופאי חדש- תכנית שתושלם רק בעוד מספר שנים.