חקירת אורן קובי: חשוד שניסה להקים "אדמה" חדשה

החברה החדשה נרשמה על שמו של אדם המקורב לאורן קובי ■ הערכות: המשטרה תבקש לעצור את קובי, החשוד במעילת ענק בכספיו לקוחות "אדמה", עד תום ההליכים

אורן קובי / צילום: שלומי יוסף
אורן קובי / צילום: שלומי יוסף

הוא חשוד במעילת ענק, החברות שלו נמצאות בפירוק, והוא עצמו במסלול הבטוח לקראת פשיטת-רגל. אבל לאורן קובי נמאס לפני כמה שבועות מלשבת בדירת 20 מיליון השקלים שלו במגדלי אקירוב, להביט על הים ולחכות לחדשות רעות מתיק הפירוק או מחקירת המשטרה בעניינו. זאת כנראה הסיבה שבשבועות האחרונים ניסה קובי, האיש החתום על עוקץ הקרקעות של חברת "אדמה" להקים חברת נדל"ן חדשה, יחד עם כמה מעובדי חברתו לשעבר, כפי שנודע ל"גלובס".

חודשים לאחר חשיפת עוקץ הקרקעות של חברת "אדמה" ב"גלובס", ולאחר כניסת החברה לפירוקנעצר קובי לפני כשבוע וחצי על-ידי משטרת מחוז תל-אביב בחשד למעילת ענק בכספי לקוחותיו. מעצרו הוארך בתחילה ב-5 ימים. בשבוע שעבר הוארך מעצרו ב-8 ימים נוספים.

הארכת המעצר האחרונה שניתנה הייתה לתקופה חריגה יחסית של 8 ימי מעצר, זאת על רקע התפתחות מסוימת בחקירה, שדוח סודי אודותיה נמסר לבית המשפט. רס"ב אבי אלפסי ממפלג ההונאה במשטרת מחוז תל-אביב מסר בבית המשפט כי "בימים האחרונים חלה התפתחות שמעידה על מסוכנתו הרבה של קובי. כמו כן, ישנם עוד מעורבים רבים שנחקרים כעת, והחשוד עלול לשבש את החקירה".

השופטת רונית פוזננסקי-כץ מבית משפט השלום בתל-אביב התרשמה מן הממצאים שהוצגו לה והאריכה את המעצר. "למדתי על התחזקותו של החשד הסביר, כמו גם על התפתחות חקירתית משמעותית, אשר יש בה כדי לא רק לחזק את החשד הסביר - אלא גם לבסס את עילות המעצר, בעיקר של חשש מפני שיבוש", נימקה השופטת את החלטתה.

 

גורמים הבקיאים בפרטי החקירה מעריכים כי הדוח שנמסר לבית המשפט כולל פרטים על העסק החדש שביקש קובי להקים יחד עם כמה מעובדי החברה, ובהם עדים מרכזיים וחשודים בתיק.

העסק החדש שהקים קובי נרשם, לפי המידע שבידי "גלובס", על שמו של אדם הקשור לקובי, ולטענת גורמים הקשורים לחברה, קובי אף שכר או עמד לשכור משרדים בשדרות רוטשילד בתל-אביב.

מספר עובדים לשעבר בחברה של קובי חברו אליו במסגרת המאמץ וקיבלו את הצעתו לעבוד עבורו כמתאמי פגישות ואנשי מכירות.

מי שנחקרה בפרשה, ובין היתר נשאלה על חלקה בהקמת "אדמה החדשה", היא עדי מזור, עובדת החברה לשעבר המצויה בקשר קרוב עם קובי בחודשים האחרונים. מזור הייתה בת לווייתו של קובי בהופעותיו הפומביות בבית המשפט, במסגרת הדיונים בתיק הפירוק.

בהתאם להחלטת נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב איתן אורנשטיין, כל נכסיו של קובי אמורים להיות מנוהלים בידי כונס נכסיו ומפרק חברותיו, עו"ד חגי אולמן. 

הברחת נכסים?

אחת מן השאלות שבוודאי מעסיקות את החוקרים היא מאיפה הביא קובי את הכסף לטובת ניסיונו להקים חברת נדל"ן חדשה. לכאורה, הדבר להעלות חשד להברחת נכסים ולהפרת צו של בית המשפט.

על רקע ההתפתחויות, ההערכות הן כי המשטרה תגיש בקרוב הצהרת תובע בתיק ותבקש לעצור את קובי עד תום ההליכים.

בימים האחרונים מסרו עדויות בתיק גם עורכי הדין ורואי החשבון שליוו את עסקי אדמה, בהם רו"ח קובי שטיינמץ ממשרד שטיינמץ-עמינח.

עדי מזור סירבה להגיב לדברים. גם עורך דינו של קובי, רונן רוזנבלום, ביקש שלא להגיב.