מעצר אורן קובי הוארך ב-5 ימים; "קשר עצמו לעבירות"

קובי, הבעלים של חברת אדמה, חשוד כי קיבל במירמה מלקוחות החברה סכום המוערך בכ-40 מיליון שקל, מהם שלשל לכיסו סכום של כ-23 מיליון שקל

אורן קובי /  צילום: שלומי יוסף
אורן קובי / צילום: שלומי יוסף

רונית פוזננסקי-כץ, שופטת בית המשפט השלום בתל-אביב, האריכה היום (ג') את מעצרו של אורן קובי, הבעלים של חברת אדמה, עד ל-17 ביולי, כלומר: ב-5 ימים נוספים. 

קובי נעצר בחשד לביצוע עבירות של איסור הלבנת הון, גניבה בידי מנהל וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות. בנוסף מיוחסות לו עבירות לפי פקודת מס הכנסה וחוק מיסוי מקרקעין.

לפי החשד, קובי קיבל במירמה מלקוחות החברה סכום המוערך בכ-40 מיליון שקל, מהם שלשל לכיסו סכום של כ-23 מיליון שקל.

 

השופטת ציינה בהחלטתה: "מדובר בתיק חקירה מורכב ומסועף, בו לוקחים חלק מספר יחידות ובכללן רשות המסים... עוד אציין כי החשוד נחקר וקשר עצמו לעבירות המיוחסות לו".

חוקרי מפלג ההונאה במשטרת מחוז תל-אביב, יחד עם חוקרי מחלקת חקירות מס הכנסה חיפה ברשות המסים, עצרו אתמול (ב') בכירים בחברת אדמה ועיכבו אחרים. במקביל פשטו החוקרים על בתיהם של החשודים, ביצעו חיפושים ואספו מסמכים וחומרי מחשב.

עורכי דינו של אורן קובי, רונן רוזנבלום ודניאל קניין, מסרו היום: "אורן קובי משתף פעולה בחקירה, ואנו מאמינים שעם התקדמות ההליך החקירתי הדברים יתבהרו ויתבררו באופן שונה מזה של רשויות החקירה".