הממשלה ביטלה חובת לימודי הליבה - אקוניס יצא מהישיבה בזעם

עפ"י התיקון לחוק, שר החינוך יהיה רשאי לקבוע קריטריונים ותקנות למתן פטור מלימודי ליבה, אף שמדובר במוסדות מתוקצבים ■ נתניהו: "הממשלה הזו קיימת בזכות ההסכמים עם המפלגות החרדיות"

הממשלה אישרה היום (א') בישיבתה השבועית את ביטול סעיף החוק שאמור היה לחול מראשית שנת 2018, ולפיו כל בתי הספר המתוקצבים בישראל לרבות אלה החרדיים, יחויבו בלימודי ליבה במקצועות האנגלית והמתמטיקה. על פי התיקון החדש לחוק, שר החינוך יהיה רשאי לקבוע בעצמו קריטריונים ותקנות למתן פטור מלימודי ליבה, אף שמדובר במוסדות מתוקצבים.

בעקבות ההחלטה, עזב השר אופיר אקוניס (ליכוד) את הישיבה בהפגנתיות, לא לפני שהצהיר: "אני בעד שכל ילדי ישראל ילמדו אנגלית, מתמטיקה ומדעים. זה הדבר הנכון". נתניהו לא נשאר אדיש לדרמה, והגיב: "הממשלה הזו קיימת בזכות ההסכמים עם המפלגות החרדיות".

 

ההתקפות החריפות ביותר הגיעו באופן טבעי מספסלי האופוזיציה, ובראשה חברי הכנסת של "יש עתיד", המפלגה שהעבירה בממשלה הקודמת את חובת לימודי הליבה. "הלוואי שממשלת נתניהו הייתה להוטה לטפל ביוקר הדיור, בקייטנות הקיץ ובדוח העוני כפי שהיא להוטה להרוס את עתידם של ילדים חרדים ולמנוע מהם ללמוד מתמטיקה ואנגלית", אמר ח"כ מיקי לוי. "זוהי איוולת שנשלם עליה בעתיד מחיר כבד בשוק העבודה, בצמיחת המשק ובהנצחת דורות נוספים של עוני", הוא הוסיף.

גם חברת מפלגתו, ח"כ קארין אלהרר, אמרה: "מדינת ישראל הולכת אחורה שוב, בגלל לחצים פוליטיים ובגלל פחדנות. ההחלטה לבטל את לימודי הליבה והתמיכה של שר החינוך נפתלי בנט במהלך היא פגיעה קשה בציבור עצום בישראל, ציבור שמבקש להתפרנס בכבוד, להשתלב בשוק העבודה ולהיות חלק אינטגרלי מהמערכת".