כ-12 בני משפחת אלי אלעזרא מועסקים בחברות שבשליטתו

חברת הכשרה ביטוח דיווחה על מינויו של אור אלעזרא, בנו של בעל השליטה, לתפקיד עוזר ליו"ר הדירקטוריון ■ למנכ"ל החברה במקום אתי אלישקוב מונה שמעון מירון

אלי אלעזרא / צלם: תמר מצפי
אלי אלעזרא / צלם: תמר מצפי

אלי אלעזרא מרכיב מחדש את הנהלת הכשרה חברה לביטוח, ומצרף לעסק בן משפחה נוסף - את בנו אור אלעזרא. בשבוע שעבר אישר דירקטוריון הכשרה ביטוח את מינוי בנו של בעל השליטה והיו"ר אלעזרא, אור, לתפקיד עוזר אישי לאביו, המשמש כיו"ר, ב-80% משרה.

במקביל, דירקטוריון הכשרה ביטוח אישר את מינויו של המשנה למנכ"ל וראש אגף ביטוח חיים ופיננסים בחברה, שמעון מירון, לתפקיד המנכ"ל, במקומה של אתי אלישקוב, שהודיעה לפני ימים אחדים על פרישה מהתפקיד. מירון (46) החל בכהונתו כראש אגף ביטוח חיים בחברה בנובמבר 2006.

הכשרה חברה לביטוח היא חברת ביטוח בינונית בגודלה, אשר נמצאת בבעלותו של אלעזרא, המחזיק, בין היתר, גם בחברות אלבר (ליסינג) ואפרידר (נדל"ן). עיון בדוחות חברות הקבוצה מעלה כי אור אלעזרא אינו בן המשפחה הראשון של בעל השליטה שיועסק בהן. מדובר מלבדו בעוד 12 בני משפחה לפחות.

האחיין אורן אלעזרא משמש כמנכ"ל חברת הליסינג אלבר; האחיינית שרון אלעזרא-הררי, אחראית תחום הכספים בקבוצת אלעזרא ומשנה למנכ"ל אפרידר לעניינים כספיים; האח יחיאל אלעזרא מועסק באלבר בתפקיד ממלא מקום מנכ"ל חברה בת; האח יוסי אלעזרא מכהן זה שנים רבות כמשנה למנכ"ל אפרידר (בעבר כשכיר וכיום כנותן שירותים חיצוני באמצעות חברה בבעלותו); האח שמעון שי אלעזרא מועסק באלבר בתפקיד מנהל הכנסות וסחר רכב; והאח מאיר אלעזרא מועסק על-ידי הכשרה ביטוח כבקר בתחום רכוש.

האחות דורית הנר הועסקה באפרידר עד לחודש פברואר 2014 בתפקיד עוזרת למנהל השיווק, ונכון למועד הדוח השנתי האחרון, היא מעניקה שירותי תיווך דירות לחברות בנות של הקבוצה - אפרידר ואשכד; האחות עדן שיראל מועסקת בשיעור של 40% משרה בתפקיד רכזת שירות סוכנים במחוז ירושלים בהכשרה ביטוח. לצד אור אלעזרא, שיהיה עוזר לאביו בהכשרה ביטוח, אחותו, ענבל אלעזרא, עובדת באלבר, וגם חתנו של אלעזרא - אושרי מכלוף - עובד בחברת הליסינג.

בכך לא תמה רשימת הקרובים לאלעזרא הפעילים עם ובתוך הקבוצה הציבורית שבשליטתו. גיסתו, עו"ד שוש אלעזרא, מעניקה שירותים משפטיים לאלבר ולהכשרה ביטוח, וכן, אלבר והכשרה ביטוח מקבלות שירותים משפטיים מעו"ד שמחה חבקוק-חזות, רעייתו של שמעון חזות, שהנו מנכ"ל ודירקטור בקבוצת אלעזרא, וגם בן דודו של אלי אלעזרא, בעל השליטה בחברה.

ובחזרה לאור אלעזרא, העוזר ליו"ר הכשרה ביטוח. זה קיבל שכר חודשי של 25 אלף שקל ורכב ליסינג בעלות 4,100 שקל לחודש, כאשר "החברה תישא בכל הוצאות האחזקה והשימוש ברכב" ו"המס בגין שווי השימוש ברכב יגולם על-ידי החברה". בהכשרה ביטוח הסבירו את המינוי, בין היתר, באומרם כי "במסגרת שיקוליהם הנוספים של ועדת הביקורת והדירקטוריון לאישור העסקתו של אור, נבחן אופי התפקיד, הדורש כי העוזר ליו"ר הדירקטוריון יהיה איש אמונו של היו"ר, בעל נכונות לזמינות מרבית ובעל תואר אקדמי בתחום הפיננסי".