הלמן-אלדובי: עדיין לא מומלץ להגדיל החשיפה לשוק המניות

"שוק המניות בתקופה הקרובה מתאים בעיקר למשקיעים לטווח ארוך ולמשקיעים המסוגלים לספוג תנודתיות גבוהה לטווח קצר", מציינים בבית ההשקעות

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

בסקירה השבועית של הלמן-אלדובי מתייחסים הבוקר (א') לתנודתיות בשווקים שגדלה בצורה משמעותית. להערכת בית ההשקעות, מצב זה צפוי להימשך גם בשבועות הקרובים.

"שוק המניות בתקופה הקרובה מתאים בעיקר למשקיעים לטווח ארוך ולמשקיעים המסוגלים לספוג תנודתיות גבוהה לטווח קצר. עם זאת, תנודתיות מייצרת הזדמנויות וייתכן שייווצרו הזדמנויות רכישה של מניות ואג"ח בשבועות הקרובים. ברמת המחירים הנוכחית אנו מחזיקים בהמלצתנו מהשבועות האחרונים שלא להגדיל את החשיפה לשוק המניות ולא להאריך מח"מ באג"ח", מציינים בבית ההשקעות.

מבחינת אלוקציה בתיק ההשקעות, בהלמן-אלדובי ממשיכים לדבוק בהמלצתם להעדיף את השוק האמריקאי ולהגדיל את החשיפה לשוק זה על חשבון אירופה ויפן.

נוסף על כך, התייחס בית ההשקעות להודעת הריבית שבנק ישראל צפוי לפרסם מחר וציין כי הריבית צפויה להיוותר ללא שינוי גם בחודש אוגוסט. עם זאת, מציינים בבית ההשקעות, "התחזקות השקל בשבוע האחרון עשויה להוות שיקול משמעותי במכלול השיקולים של בנק ישראל ועשויה לגרור תגובה מצדו".