ראדא מנצלת זינוק של 100% במניה לגיוס 25 מיליון דולר

החברה נהנית מהפרמיה שמעניק השוק לבעלת השליטה החדשה DBSI

יוסי בן שלום, DBSI. שגריר בשווי של פחות מ–50 מ' ש' / צילום: תמר מצפי
יוסי בן שלום, DBSI. שגריר בשווי של פחות מ–50 מ' ש' / צילום: תמר מצפי

זינוק של כ-100% במחיר מניית החברה הביטחונית ראדא  בחודשים האחרונים, הוביל את ההנהלה לפרסם תשקיף שיאפשר לה לגייס עד 25 מיליון דולר. מניית ראדא נמצאת במומנטום חיובי מאז שנודע על כניסת חברת ההשקעות הפרטית DBSI להשקעה בחברה. DBSI של יוסי בן-שלום וברק דותן רכשה לאחרונה את השליטה בחברה, שנקלעה לקשיי נזילות, לפי מחיר של 23.5 סנט למניה (דיסקאונט על מחיר השוק).

ביום חמישי, לאחר פרסום דוחות הרבעון השני, מניית ראדא הגיעה למחיר של 74 סנט. עם זאת, ביום שישי, עם פרסום התשקיף, המניה נפלה ב-5.4% למחיר של 70 סנט המשקף לחברה שווי של 23 מיליון דולר, והיא המשיכה לרדת במסחר המאוחר בנאסד"ק בעוד 8.6%.

ראדא מפתחת מערכות רדארים ופתרונות אוויוניקה. לאחרונה פרסמה כי פתרונות שלה ישולבו במערכות של תעש מערכות (התעשייה הצבאית) במסגרת חוזה עם צבא ארה"ב, וכן במערכות של התעשייה האווירית במסגרת עסקה עם צבא גרמניה. בשני המקרים, ראדא ציינה שטרם התקבלו הזמנות.

בינתיים, תוצאות הרבעון השני עדיין רחוקות מהפוטנציאל הגלום בעסקאות. ההכנסות הסתכמו ב-3 מיליון דולר, ירידה של 27.4% בהשוואה לרבעון המקביל; ההפסד התפעולי גדל ב-76% ל-954 אלף דולר, אך בזכות ירידה בעלויות המימון, ההפסד הנקי לבעלי המניות התכווץ ב-16.9% ל-1.7 מיליון דולר.

במחצית הראשונה של שנת 2016, ראדא רשמה הכנסות של 5.6 מיליון דולר, ירידה של 27.7% לעומת התקופה המקבילה ב-2015. הרווח הגולמי שלה נשחק ב-76.9% והסתכם ב-304 אלף דולר (שיעור רווח גולמי של 5.4% בלבד, לעומת 17.1% בתקופה המקבילה), וההפסד התפעולי גדל פי 2 ל-2 מיליון דולר. בשורה התחתונה ראדא הפסידה במחצית הראשונה 3.5 מיליון דולר, עלייה מ-2.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

מנכ"ל ראדא, צביקה אלון, ציין כי הרבעון השני מסמן שיפור ביחס לרבעון הקודם, "אך עדיין הושפע מהירידה בהזמנות החדשות שחווינו במחצית השנייה של 2015".

בן-שלום מ-DBSI, שהחליף בתפקיד יו"ר ראדא את האלוף במיל' הרצל בודינגר שהפך לנשיא החברה, הוסיף כי "מטרתנו היא לבנות חברה חזקה, לפתח ולבנות את קווי המוצר הקיימים ולבצע רכישות שיתרמו לחברה".

בסוף הרבעון היו לראדא כ-2.1 מיליון דולר בקופה. החברה מייעדת את הסכום שיגויס לצרכים עסקיים כלליים, כולל הון חוזר, רכישות והשקעות.