יקבי כרמל מוכרת את חלקה בקרקע ברחוב סלמה בדרום תל אביב ב-110 מיליון שקל

על השטח פועלים כיום כמה נכסים מניבים f בסוף 2015 אושרה תוכנית המשנה את ייעוד הקרקע למגורים, מסחר ותעסוקה

חברת יקבי כרמל מוכרת את חלקה בקרקע בדרום תל אביב ב-110 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". הרוכשת היא חברת טריגו נדל"ן במשותף עם משפחת שיין. מדובר בשלוש חלקות הממוקמות ברחוב סלמה 58-62, פינת הרצל בעיר, שמחצית מהן בבעלות יקבי כרמל ומחצית בבעלות משקיעים צרפתים.

על החלקות פועלים כיום נכסים מניבים: תחנת דלק, מבנה לשימור שמשמש את בית הספר בצלאל, ובניין נוסף שבו פועל מותג הביגוד הוניגמן שנמכר לפני שלוש שנים על ידי משפחת הוניגמן למשקיעים הצרפתים.

תוכנית בניין העיר שחלה היום על הקרקע מוגדרת כמלאה, ובוועדה המקומית לתכנון ובנייה אושרה בסוף 2015 תוכנית המשנה את ייעוד הקרקע למגורים, מסחר ותעסוקה, הכוללת זכויות בנייה ל-200 דירות בשטח ממוצע של 80 מ"ר, 4,500 מ"ר שטחי תעסוקה ו-2,330 מ"ר שטחי מסחר עיליים נוסף ל-1,000 מ"ר שטחי מסחר תחתיים. ו-500 מקומות חניה תת קרקעיים.

אדריכל הפרויקט הוא אילן פיבקו. התוכנית הועברה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה שצפויה להפקיד את התוכנית. לאחר קבלת תוקף לתוכנית, צפויות הרוכשות לשלם היטל השבחה המוערך סביב 50 מיליון שקל. עו"ד הראל יריב ממשרד גולדבלט, גינדס, יריב ייצג את יקבי כרמל ועו"ד מירה בורנשטיין ממשרד עו"ד הרטבי, בורנשטיין, בסון ייצגה את טריגו נדל"ן.

לפני חודשיים רכשה טריגו מקבוצת עזריאלי 13% ממניות חברת פי גלילות וקרקעות במתחם פי גלילות (השייכות לסונול) בשטח של כ-6.4 דונם תמורת כ-130 מיליון שקל. טריגו, שנמצאת בבעלותם של טל פרץ, גל פאר ורון נובוטני, מחזיקה כבר מספר שנים בשטחים נוספים במתחם פי גלילות, שעליו צפויה לקבל תוקף תוכנית המייעדת את השטח להקמת 12 אלף דירות ו-700 אלף מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה.

יקבי כרמל (לשעבר "כרמל מזרחי") הוקמו ב-1889 בראשון לציון וזכרון יעקב על ידי הברון רוטשילד. עד 2013 היו יקבי כרמל בבעלות משותפת של אגודת הכורמים, ואז נרכשה מרבית הבעלות ע"י קבוצת משקיעים לפני שווי של 130 מיליון שקל. קבוצת המשקיעים כוללת את קרן קדמה קפיטל בראשות אורי עינן, גלעד שביט והיו"ר גלעד הלוי, היהודי-הבריטי ליאו נואי, לשעבר מבעלי בריטיש ישראל, משפחת יסלזון (שהיתה מבעלי פרומדיקו ובין המשקיעים ב-ICQ) משפחת שוטנסטין המחזיקה ברשת האופנה אמריקן איגל, איש העסקים היהודי צרפתי פייר בסנינו, ואיש העסקים ריימונד בן שושן.