מחקר: המשווקים שמים X על הדור שבעמדת הכוח

עפ"י הדוח של Sparks & Honey, המשווקים פונים לבני דור הבייבי בום ובני דור המילניום, ומתעלמים מבני דור ה-X, אף שכוח הקנייה שלהם הוא הגדול ביותר

אופנה, בגדים וקניות \ מתוך: Shutterstock
אופנה, בגדים וקניות \ מתוך: Shutterstock

לדור ה-X יש יותר כוח קנייה מאשר לכל דור אחר, והכנסותיהם מהוות 31% מסך ההכנסות בארה"ב, אף שהם מהווים 25% בלבד מהאוכלוסייה - כך עולה ממחקר שממצאיו התפרסמו לאחרונה. אך למרות נתונים אלה, רבים מהמשווקים מתעלמים מהאוכלוסייה בגיל 35-50, תופעה שחקרה חברת Sparks & Honey בדוח הטרנדים האחרון שלה.

הדוח "דור ה-X בגיל 50" כולל תמהיל של מחקרים מקוריים וניתוחים שניוניים וכן תובנות שהופקו באמצעות כלי המעקב של Sparks & Honey שבבעלות Omnicom Agency, אחר שיחות באתרי מדיה חברתית. מהדוח עולה כי בני דור ה-X הם יעד חשוב למשווקים מכמה סיבות, כגון כוח הקנייה שלהם והגישה שלהם לבני דור ה-Z ולבני דור המילניום הצעירים יותר.

שון מאהוני, סגן נשיא ומנהל מערכת ב-Sparks & Honey, אומר כי תשומת-הלב ממוקדת בבני דור המילניום ובני דור הבייבי בום, ואף אחד אינו שם לב לבני דור ה-X: "הם בעצם האנשים שנמצאים בעמדת הכוח של הארנק. הם מנהלים משקי-בית. הם צוברים כוח פוליטי. הם במרכז של הכול, וכשחושבים על זה מפרספקטיבה שיווקית ופרסומית, צריך להגיע לאנשים שיש להם השפעה לא רק על עצמם אלא גם על אנשים אחרים".

קרוב למחצית (48%) מבני דור ה-X אומרים כי קרוב לוודאי שיהיה עליהם לטפל בהוריהם, ו-34% אומרים כי הוריהם תלויים בהם לעתים קרובות לצורך קבלת תמיכה רגשית, על-פי המחקר. יותר מאחד מכל ארבעה (27%) מההורים השייכים לדור ה-X אומר שהוא התומך הפיננסי העיקרי של לפחות צאצא אחד מבני דור המילניום.

כלי המעקב החברתי של Sparks & Honey חשפו כי הורים השייכים לדור ה-X העבירו את הפרגמטיות שלהם ואת חוסר האמון שלהם כלפי כל מי שנמצא בעמדת סמכות לבני דור ה-Z, שצפויים להוות 40% מסך אוכלוסיית ארה"ב ב-2025. מאהוני הוסיף כי דור ה-X קשור באופן תמידי לבני דורות אחרים, ולפיכך באמצעות "התמקדות ודיבור עם דור ה-X, ניתן להפיץ מסרים לאנשים אחרים שבעצם מקשיבים".

באשר לצריכת תכנים, הדוח מראה כי בני דור ה-X צורכים את אמצעי התקשורת המסורתיים, וכי 62% מהם קוראים עיתונים, 48% מאזינים לרדיו, ול-85% מהם יש תוכניות טלוויזיה החביבות עליהם.

עם זאת, דור זה מתעדכן גם באמצעי התקשורת הדיגיטליים והחברתיים, ו-81% ממנו פעילים בפייסבוק. 5.9 מיליון משתמשים בסנפצ'אט. יותר משלושה מכל ארבעה (75.3%) עורכים קניות באינטרנט, ו-45% משתמשים בטכנולוגיה במהלך ארוחות.

"לא צריך ליצור פלטפורמות ותכנים במיוחד עבור דור ה-X", אמר מאהוני, והוסיף כי פלח אוכלוסייה זה מסוגל להסתגל ולהצטרף באופן טבעי לפלטפורמות דיגיטליות חדשות.

מהבחינה הפוליטית צפוי דור ה-X להפוך לדור הדומיננטי בבית הנבחרים של ארה"ב ב-2018, על-פי הדוח. דור זה צפוי להגביר את השוויון והשקיפות במערכת הפוליטית וכן את הנכונות והיכולת להתפשר. הדוח מראה כי 12.4% מבני דור ה-X פעילים מאוד מבחינה פוליטית, מביעים את דעותיהם בסוגיות שונות ומשתתפים בעצרות ובאירועי גיוס כספים, בעוד ש-3.5% בלבד מבני דור המילניום פעילים מהבחינה הפוליטית, ומגלים נטייה קלה להצביע עבור השמאל בבחירות פדרליות.

תובנה נוספת שעולה מהדוח היא כי הסיכוי שבני דור ה-X יהיו מודעים מהבחינה הבריאותית גבוה ב-47% מהאוכלוסייה הכללית. "הם רוצים להיות בכושר עד סוף חייהם", אומר מאהוני, "ומה שמתחיל להתגלות הוא שהם רוצים לחיות באופן שהם רוצים לחיות ולמות באופן שהם רוצים למות".

על בסיס הממצאים מעריכה Sparks & Honey כי דור ה-X יהיה הדור שיהפוך את "הזכות למות (המתת חסד) למדיניות פדרלית".

מספרים לדמותו של דור ה X
 מספרים לדמותו של דור ה X