וול סטריט ננעלה בירידות: יאהו איבדה 2.7%, הנפט ירד בכ-2%

בורסות אירופה ואסיה ננעלו בירידות ■ עונת הדוחות בעיצומה: השבוע ידווחו אפל, פייסבוק וגוגל ■ מחרתיים: הכרזת הריבית של הפד ■ ורייזון הודיעה כי תרכוש את יאהו תמורת 4.8 מיליארד ד'

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות שערים, לאחר שבסוף השבוע נחתם המסחר בעליות ומדדי הדאו ג'ונס וה-S&P טיפסו שוב לשיא חדש. המסחר בבורסות אירופה ובבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת. 

 

הסוחרים ברחבי העולם ממתינים בדריכות לשני אירועים מרכזיים שיתקיימו השבוע: פגישת הריבית והמדיניות המוניטרית של הפד וההודעה על הריבית של הבנק המרכזי ביפן. לפי התחזיות בשוק, הבנק היפני יוציא אל הפועל תמריצים פיסקליים ומוניטריים נוספים במטרה להחליש את הין, שהתחזק לאחר הברקזיט, ובמטרה לעודד את הצמיחה. 

הפגישה של הפדרל ריזרב תתחיל מחר (ג') ותיערך יומיים, כאשר בסיומה תכריז יו"רית הפד, ג'נט ילן, על גובה הריבית. קונצנזוס האנליסטים מצביע על כך כי לא צפוי להיות שינוי כלשהו במדיניות המוניטרית, למרות שהנתונים הכלכליים שפורסמו לאחרונה בארה"ב היו טובים ברובם. 

עונת הדו"חות בוול סטריט נכנסה להילוך גבוה, והשבוע צפוי להיות העמוס ביותר מבחינת כמות הדוחות שעומדים להתפרסם ומבחינת חשיבותם. נציין את ענקיות הטכנולוגיה אפל , פייסבוק  וגוגל  שידווחו בימי שלישי, רביעי וחמישי - בהתאמה.

 

כלכלני פסגות כותבים בסקירתם השבועית כי "עונת הדו"חות בארה"ב נפתחה במומנטום חיובי כאשר מתוך 125 החברות שדיווחו עד כה, יותר מ-80% מהן היכו את התחזיות המוקדמות עם רווח הגדול ב-6.1% ביחס להיקף מכירות הגדול ב-1.4% מהצפי המוקדם. את ההפתעות החיוביות מובילות חברות האנרגיה והצריכה כאשר גם הטכנולוגיה והפיננסים, אשר מניותיהן נחבטו מתחילת השנה, הצליחו עד כה לדווח על רווחים גבוהים באופן משמעותי מהצפוי". 

זירת המאקרו האמריקאית דלה יום, ולא פורסמו נתונים חשובים.

חברת התקשורת ורייזון  הודיעה היום כי היא עומדת לרכוש את עסקי הליבה של יאהו  תמורת 4.8 מיליארד דולר. העסקה כוללת את פעילות האינטרנט של יאהו וחלק מעסקי הנדל"ן שלה. תג המחיר נחשב נמוך במיוחד שכן בשיא תהילתה, בתחילת שנות ה-2000, שווי השוק של יאהו עמד על כ-125 מיליארד דולר.

הנפט  נסחר היום בירידות של כ-2%, כאשר הנפט מסוג WTI צנח לשפל של שלושה חודשים וסגר במחיר של 43.17 דולר לחבית.