גרופמן: "יוזמת כחלון להטיל מיסוי על בעלי 3 דירות ויותר - גזל"

יזם הנדל"ן ויו"ר קרן פייר שלמה גרופמן יוצא נגד כוונת השר כחלון להטיל אגרה על משכירי יותר משלוש דירות: "אבסורד שלא נשמע כמותו"

שלמה גרופמן / צילום: איל יצהר
שלמה גרופמן / צילום: איל יצהר

בענף הנדל"ן ממשיכים למתוח ביקורת חריפה על יוזמת שר האוצר להטיל אגרה מיוחדת על משכירי יותר משלוש דירות, במטרה לצנן את שוק הדיור.

יזם הנדל"ן ויו"ר קרן פייר שלמה גרופמן יצא בהתקפה חריפה נגד המס המתוכנן ואמר כי מדובר ב"אבסורד שלא נשמע כמותו". "משקיעי חוץ כבר מגחכים על אגרה זו. הם רכשו את הדירות בעיקר מתוך כוונה ציונית וכעת מה שיקרה בפועל זה שהם יפסיקו לקנות דירות ותהיה פגיעה אמיתית בחזון הציוני", הוסיף גרופמן.

לדבריו, מדובר ביוזמה אבסורדית משום ש"רוכשי דירות שילמו מס הכנסה בהתאם לגובה השולי שלו מהנטו. הם שילמו כבר מס על השכירות ולכן תשלום אגרה נוספת הוא בגדר גזל".

גרופמן הדגיש כי "האגרה אינה שוויונית כיוון ששילם אותה הרוכש של 3 דירות בצפון תל אביב , כמו אותו רוכש של 3 דירות בטבריה, שדרות ויוקנעם. אנו בצמיחה לנפש אפסית, הפריון נעצר, השכר לא זז וגם כך נמשכת בישראל בריחת מוחות ומעבר עסקים ויזמות לחו"ל".

יו"ר 'קרן פייר' הוסיף: "מצד אחד, מתכוון שר האוצר להוריד מסים ומצד שני באים בפטנט מגוחך ומשונה כמו אגרה זו. לא פחות אבסורדית היא העובדה שהמשכירים יטילו אגרה זו על השוכרים ושוב כמו תמיד יסבלו הסטודנטים הצעירים והזוגות הצעירים. כולנו בתקווה שהצעה זו לא תעבור ותיעלם כלא הייתה".

יצוין כי קרן פייר של גרופמן וחבר הכנסת לשעבר זלמן שובל, עוסקת בין השאר בליווי רוכשי דירות מחו"ל, המעוניינים לרכוש דירות יוקרה למגורים או להשקעה בישראל. משום כך, כשמקשיבים למתקפתו של גרופמן על כחלון חשוב כמובן לזכור את הפוזיציה העסקית שבה הוא נמצא. ניתן להניח שמיסוי מיוחד של בעלי שלוש דירות ויותר יבריח מישראל משקיעי נדל"ן.