הולכת עם הזרם: חברת החשמל רוצה להיכנס לרשתות חברתיות

המכרז להתקשרות עם חברה המתמחה ברשתות חברתיות אינו קשור לתקציב הפרסום, המתנהל כולו באדלר חומסקי ■ סמנכ"ל הרגולציה: "גם חברה בת 93 רוצה להיכנס לעולמות האלה"

תקע ושקע / צילום מסך
תקע ושקע / צילום מסך

חברת החשמל מבקשת להעמיק את פעילותה בתחום הרשתות החברתיות, ומבקשת לראשונה להתקשר עם חברה המתמחה בכך. חברת החשמל מתחזקת אמנם עמוד פייסבוק פעיל ומנהלת חשבון טוויטר, אך עד עתה התבצעה הפעילות באמצעות עובד פנימי של החברה הכפוף לדוברות, וכעת יוצאת החברה למכרז חיצוני.

לדברי סמנכ"ל הרגולציה של חברת החשמל, אורן הלמן, הכוונה להתקשר עם חברה מתמחה היא חלק מהאסטרטגיה להקפיץ את השימוש בפלטפורמות הקיימות צעד אחד קדימה. "בעבודה ברשתות חברתיות יש כמה רבדים, ואנחנו שואפים להגיע לרמה הגבוהה יותר. הגענו למסקנה שזו פלטפורמה משמעותית המאפשרת לנו בין היתר לשפר את השירות והתקשורת באירועים שנוגעים לקשר עם הציבור במצבי קיצון וחירום. כבר עתה יש קמפיינים שמעודדים את הציבור לפנות אלינו באמצעות הפייסבוק והאפליקציה. זה יכול להוריד משמעותית לחץ ממוקד 103".

הלמן מסביר שמהלכים מסוג זה אינם פשוטים: "גם חברה בת 93 רוצה להיכנס לעולמות האלה, אבל אלה לא מהלכים שמתקבלים בקלות. לפני שלוש שנים, כשרק התחלנו עם הפעילות ברשתות, היה חשש שזה ילבה גם שיח שלילי נגד החברה, אבל החלטנו שבכל מקרה מתנהל שיח שלפעמים הוא שלילי ועדיף לנו שהשיח הזה יתנהל אצלנו. לא פשוט לקחת חברה גדולה ושמרנית ולהעביר אותה לעולמות תזזיתיים כמו פייסבוק וטוויטר, אבל רק טוב קרה לנו מזה, ועכשיו אנחנו רוצים לקחת את זה צעד אחד קדימה. ליצור גורם שיעזור לנו לגבש אסטרטגיה דיגיטלית ולתפעל את הפעילות שם".

המכרז היוצא לדרך היום אינו קשור לתקציב הפרסום בדיגיטל, שמתנהל עם כל תקציב הקריאייטיב במשרד הפרסום אדלר חומסקי. אדלר חומסקי זכה בתקציב לפני שנתיים, לאחר שהיה המשרד היחיד שהתמודד עליו. משרדי הפרסום האחרים בחרו לא להתמודד, בגלל התנאים המסחריים שהוגדרו כ"לא כלכליים".