בורוסות אירופה ננעלו בירידות לאחר נתון מאקרו שלילי

עליות שערים בוול סטריט ■ מדד מנהלי הרכש (PMI) בבריטניה בחודש יולי ירד ל-48.2, לעומת 49.1 ביוני ■ ירידה במדד מנהלי הרכש בסין

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בירידות שערים, זאת לאחר פרסום נתוני מאקרו בבריטניה. המסחר בבורסות אסיה ננעל הלילה במגמה מעורבת. החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים כעת בעליות שערים קלות.

 

בינתיים, בארה"ב, עונת הדוחות בעיצומה והיא מפתיעה לטובה באופן כולל. ביום ו' הקרוב יפורסם דוח התעסוקה לחודש יולי, והמשקיעים יוכלו לקבל הצצה נוספת לבריאות שוק העבודה האמריקאי - והשלכותיו על החלטת הפד באשר לריבית. נראה כי דוח טוב יטה את הכף בצורה ברורה להעלאת ריבית עוד השנה, ייתכן שכבר בחודש ספטמבר.

בזירת המאקרו האירופית, היום בשעה 11:30 פורסם בבריטניה מדד מנהלי הרכש לחודש יולי, לראשונה מאז שהחליטה הממלכה להתנתק מהאיחוד האירופי, שהצביע על התכווצות משמעותית בפעילות הכלכלית במדינה. כך, נרשמה קריאה של 48.2, אף שהאנליסטים ציפו כי לא יירשם שינוי וכי גם החודש, כמו בחודש יוני, יעמוד המדד על 49.1. קריאה מתחת ל-50 נקודות, נזכיר, מעידה על התכווצות כלכלית. 

מניית יצרנית הבירה הייניקן  נסחרת בירידות לאחר שהחברה פרסמה היום את הדוח הכספי שלה לרבעון השני, שאמנם מציג עלייה בהכנסות וברווחים, אולם מצביע על נפילה בנפח המכירות בכ-6%.

המסחר בבורסות אסיה ננעל, כאמור, במגמה מעורבת, כאשר בורסת שנחאי בלטה לשלילה. 

 

בסין, מדד מנהלי הרכש (PMI) הרשמי רשם ירידה בחודש יולי ל-49.9 נקודות לעומת קריאה של 50 נקודות ביוני. התחזיות היו כי המדד יוותר ללא שינוי. 

מנגד, בסקר אחר שפורסם באופן פרטי (Caixin), מדד מנהלי הרכש של חברות קטנות ובינוניות דווקא רשם התרחבות ביולי - 50.6 נקודות לעומת 48.6 נקודות בלבד בחודש יוני.

"סביר להניח כי במחצית השנייה של 2016 סקטור הייצור יוסיף להיאבק תוך מאמצים לצמצם את עודפי התוצר. הנתון היום לא עושה חסד עם הצמיחה בהמשך השנה", ציינו הבוקר ב-ANZ.

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום כי חברת התחבורה השיתופית הסינית דידי צ'ושינג (Didi Chuxing) תרכוש את החטיבה הסינית של חברת אובר. לפי הדיווח, הודעה על העסקה עשויה להתפרסם עוד היום. עוד לפי הדיווח, מדובר בעסקת מיזוג שכוללת החלפת מניות, שבמסגרתה תהפוך אובר למחזיקת המניות הגדולה ביותר בדידי צ'ושינג, כאשר לפי דיווח ב"בלומברג" שווי החברה הממוזגת יעמוד על כ-35 מיליארד דולר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]