נעילה מעורבת בוול סטריט; הנפט ירד לשפל של 4 חודשים

נעילה שלילית באירופה ■ כלכלני גולדמן זאקס: "התרחקו משוק המניות ב-3 חודשים הקרובים" ■ מדד מנהלי הרכש לחודש יולי רשם קריאה נמוכה משמעותית מצפי האנליסטים

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, ברקע לירידות השערים שנרשמו בבורסות אירופה ולמגמה המעורבת שחתמה את המסחר בבורסות אסיה. בסוף השבוע ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת. מחירי הזהב השחור ירדו היום בחדות - הנפט מסוג WTI ננעל ברמה של 40.06 לחבית, לראשונה מאז אפריל, על רקע הדיווח כי התפוקה של מדינות אופ"ק הגיעה לשיא בחודש שעבר.

 

עונת הדוחות בארה"ב בעיצומה, ונראה כי לעת עתה מרבית החברות מפתיעות את השוק עם תוצאות טובות מהמצופה כאשר למעלה ממחציתן דיווחו על עלייה בהכנסות ועל עלייה ברווחיות. בין חברות אלו נמנות גם פייסבוק וגוגל, שהכו את תחזיות האנליסטים בדוחות שפרסמו. 

ביום ו' הקרוב יפרסם משרד העבודה האמריקאי את דוח התעסוקה החודשי ליולי, ונראה כי דוח טוב, בשילוב התוצאות הכספיות הטובות שעליהן מצביעות החברות, יגבירו את הסבירות להעלאת ריבית.

ברקע, נזכיר, ביום שישי האחרון פורסם בארה"ב נתון מאכזב שלפיו הכלכלה במדינה צמחה ברבעון השני ב-1.2% בלבד, בעוד שקונצנזוס האנליסטים בשוק עמד על קצב צמיחה של 2.6%. למרות שהנתון לא עמד בתחזיות, חשוב לציין כי מדובר בעדכון הצמיחה הראשון מתוך שלוש, כך שסביר להניח שנתון זה עשוי להשתנות לכאן או לכאן. (לסיפור המלא)

"הדולר-שקל ממשיך במומנטום השלילי על רקע נתוני הצמיחה המאכזבים שפורסמו ביום שישי בארצות הברית. הנתונים המאכזבים ציננו מעט את ציפיות הריבית וכמעט בוודאות הורידו מהפרק את האפשרות להעלאת ריבית מצד הפד בספטמבר. ישנן עדיין הערכות כי הבנק יבצע העלאת ריבית בדצמבר, אך אם נתוני המאקרו ימשיכו לאכזב, הבנק עשוי לדחות את חידוש העלאות הריבית ל-2017", ציינו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM.

"אי הוודאות הזו באשר למדיניות הריבית של הפד מכבידה מאוד על המסחר על הדולר, כאשר כל נתון כלכלי שלילי מצניח את השטר הירוק. בהקשר זה, דוח התעסוקה אשר יתפרסם ביום שישי עשוי להיות נתון מפתח. לאחר הדוח הטוב מהמצופה שפורסם בחודש שעבר, נתון חיובי השבוע עשוי שוב לחזק את הציפיות להעלאת ריבית ולחזק את הדולר, כאשר הצפי כעת הוא לתוספת של 175 אלף משרות חדשות ביוני", הוסיפו.

 

בוול סטריט מתחילים להתרגל לאפשרות של "הנשיא טראמפ"

בזירת המאקרו האמריקאית, היום בשעה 17:00 פורסם מדד מנהלי הרכש לחודש יולי, שרשם קריאה של 52.6 - נמוכה מצפי האנליסטים, שחזו קריאה של 53.1. זאת, לאחר שבחודש יוני נרשמה קריאה של 53.2. קריאה של מעל 50, נזכיר, מצביעה על התרחבות בפעילות הכלכלית. 

יצרנית המכוניות האוטונומיות טסלה  הודיעה היום על כוונתה להתמזג עם ענקית האנרגיה סולאר-סיטי (סימול: SCTY). ההצעה של טסלה תידון בדירקטוריונים של שתי החברות ותלויה באישורם. טסלה, נזכיר, נמצאת בבעלותו של אלון מאסק, אחד ממייסדי סולאר-סיטי, שכבר הביע לאחרונה כוונות למזג את שתי החברות. כתוצאה מכך, נסחרת מניית סולאר-סיטי בירידות.

הנפט  נסחר היום בירידות של עד 3.7%, כאמור, כאשר הנפט מסוג WTI ננעל סביב ה-40 דולר לחבית והברנט סביב 42.2 דולר לחבית. זאת, לאחר שבמהלך חודש יולי השיל מערכו הזהב השחור כ-14%.

ספקית שבבי המולטימדיה DSPG (די.אס.פי גרופ ) פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2016 ודיווחה על ירידה של 3% בהכנסות מהרבעון המקביל ל-36.2 מיליון דולר. לצד ירידה של 25% במכירות המוצרים המסורתיים, שעדיין מהווים את מרבית הכנסות החברה, גדלו מכירות המוצרים החדשים בשווקי ה-VoIP, הסלולר והבית החכם ב-55%, לשיא של 15.9 מיליון דולר, והגיעו ל-44% מסך ההכנסות. החברה פרסמה תחזית צמיחה של כ-9% בהכנסות לרבעון השלישי לכ-39 מיליון דולר, ולהכפלת הרווח המתואם למניה לכ-14 סנט.