בורסות אירופה ננעלו בירידות שערים; מניות הבנקים במוקד

הסקטור הבנקאי באירופה העיב על הבורסות, ימים ספורים בלבד לאחר שהתפרסמו תוצאות "מבחני הלחץ" לבנקים ■ ממשלת יפן אישרה את חבילת התמריצים הפיסקלית

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בירידות שערים, על רקע המשך התנודתיות במחירי הנפט ועל רקע ירידות שערים בוול סטריט. גם המסחר בבורסות אסיה ננעל הבוקר בירידות, כאשר בהונג-קונג לא התקיים מסחר בשל סופת טייפון שצפויה לפקוד את האזור. 

 

הסקטור הבנקאי באירופה העיב על הבורסות, ימים ספורים בלבד לאחר שהתפרסמו תוצאות "מבחני הלחץ" לבנקים באירופה. המשקיעים המתינו בדריכות לפרסום התוצאות הללו, אשר דווקא הפתיעו לטובה ורק שלושה בנקים מתוך 51 לא עמדו במבחן: הבנק האיטלקי Monte dei Paschi, הבנק האנגלי RBS והבנק האירי AIB. 

ראש ממשלת איטליה, מטאו רנצי, אמר בראיון ל-CNBC: "אני אישית מאוד מודאג מעתיד המוסדות הפיננסיים באירופה, לא הלוואות איטלקיות בעלות סיכון גבוה, אלא מהסיטואציה בכל הבנקים". 

הנפט  ממשיך לרכז עניין והזהב השחור צנח אמש מתחת ל-40 דולר לחבית, לראשונה מאז אפריל השנה. בחודש יולי הנפט איבד כ-14% על רקע החשש מפני גידול בתפוקת הנפט לצד ירידה בביקושים. 

הין היפני ממשיך להיסחר ברמות גבוהות מול הדולר, סביב 102 ין לדולר, וזאת לאחר שהבנק המרכזי היפני הודיע בשבוע שעבר על חבילת תמריצים נמוכים מהצפי בשוק. הבנק המרכזי היפני החליט להגדיל את רכישות קרנות הסל (ETFs) אך הותיר את הריבית על כנה ולא הודיע על הגדלת רכישות האג"ח הממשלתיות.

ממשלת יפן אישרה הלילה את חבילת התמריצים הפיסקלית בגובה של 274 מיליארד דולר. הממשלה היפנית הכריזה על כך עוד ביום רביעי שעבר והיום התקבל אישור סופי. 

הבנק המרכזי של אוסטרליה הוריד היום במפתיע את הריבית במשק לרמה של 1.5%, שפל של כל הזמנים, בעוד מרבית האנליסטים ציפו כי הריבית תיוותר ללא שינוי ברמה של 1.75%. מניות המחצבים, הכרייה והאנרגיה באוסטרליה מרכזות עניין. נציין את ריו טינטו  ווודסייד .