פרויקט חדש ברמת השרון: 135 דירות מתוכן 74 דירות קטנות

מדובר בקרקע בבעלות משותפת של עיריית רמת השרון ובעלים פרטיים ■ הוודעה המקומית אישרה פרויקט מגורים בן 135 דירות, כמחציתן קטנות

פרויקט בראשית ברמת השרון/ קרדיט הדמיה משרד אדריכלים מזור פירשט
פרויקט בראשית ברמת השרון/ קרדיט הדמיה משרד אדריכלים מזור פירשט

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רמת השרון בראשות ראש העיריה אבי גרובר אישרה בתחילת השבוע את תוכנית "מתחם בראשית" להקמת פרויקט מגורים הכולל דירות קטנות בצפון רחוב סוקולוב. מדובר בתוכנית החלה על שני מגרשים בבעלות פרטית, ושלושה מגרשים בבעלות משותפת של עיריית רמת השרון (40%) ובעלים פרטיים (60%).

התוכנית כוללת הקמת חמישה בנייני מגורים בני 7 קומות, ארבעה מהם לאורך רחוב סוקולוב והחמישי על רחוב בראשית. הפרויקט יכלול הקמת 135 דירות בסך הכל, 74 מתוכן דירות 3 חדרים בשטח 75 מ"ר, 48 מתוכן דירות 4 חדרים בשטח 90 מ"ר, ו-11 דירות גדולות. זאת מתוך הנחה שדירות קטנות יהיו נגישות יותר כלכלית לזוגות צעירים, גמלאים ומשפחות חד הוריות.

עוד כוללת התוכנית שטחי מסחר בקומת הקרקע של הבניינים והקמת שני גני ילדים. בנוסף, כוללת התוכנית הקמת חניות תת קרקעיות, כאשר על פי התקן הקבוע, יכולות להתאשר 203 חניות בשל סמיכותה לקו הצהוב המתוכנן של הרכבת הקלה, אך התוכנית המבוקשת שאישרה הוועדה המקומית, כללה הגדלת מספר החניות ל-266. התוכנית הומלצה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. את הפרויקט תכנן משרד מזור פירשט אדריכלים.

יש לציין כי על שולחנה של הוועדה המחוזית מונחת תוכנית דומה שאושרה על ידי הוועדה המקומית ב-2014 בצידו השני של רחוב סוקולוב בסמוך לכניסה לעיר הכוללת הקמת 145 דירות.

ראש העיר גרובר ציין כי העירייה בוחנת להקים על חלקה בפרויקט דירות להשכרה ארוכת טווח: "לעיריית רמת השרון ישנן זכויות בפרויקט ובכוונתנו לפעול על-מנת להוזיל את מחירי הדירות עבור בני העיר ובמקביל נבחנת אפשרות ליזום בחלק מהמתחם דיור להשכרה במחיר מוזל בעבורם. לא כל אחד צריך או יכול לרכוש דירה גדולה וכך באמצעות הפרויקט הזה נוכל לסייע ללא מעט אנשים לבנות את ביתם ברמת-השרון עם דירות קטנות וזולות יותר בשוק החופשי".