רומן אברמוביץ' משקיע בחברת הסוכרת השותפה עם מדטרוניק

חברת דרימד דיאביטיס גייסה 3.3 מיליון דולר מקרן נורמה שמייצגת את איש העסקים רומן אברמוביץ', וממשקיע אסטרטגי נוסף

רומן אברמוביץ' / צלם: רויטרס
רומן אברמוביץ' / צלם: רויטרס

חברת דרימד דיאביטיס (Dreamed Diabetes) גייסה 3.3 מיליון דולר מקרן נורמה השקעות, המייצגת את איש העסקים רומן אברמוביץ', וממשקיע אסטרטגי נוסף. ההשקעה הנוכחית מתווספת למענק של 3.4 מיליון דולר שקיבלה החברה בפברואר השנה מקרן לאונה מ' והארי ב' הלמסלי.

דרימד הישראלית פיתחה אלגוריתם שממליץ על רמות אינסולין שכדאי לחולי סוכרת להזריק, בהתאם לנתונים שונים הנאספים לגביהם, כולל רמות הסוכר הנוכחיות בדם. החברה עובדת על שני מוצרים: הראשון הוא טכנולוגיה שמקשרת ישירות בין מכשירים לחישה רציפה של רמות האינסולין בדם לבין משאבות שמספקות את האינסולין. כלומר, המוצר של דרימד הוא חלק מן הפתרון הכולל של "הלבלב המלאכותי" אשר חברות בתחום הסוכרת מצהירות עליו כגולת הכותרת של המכשור הרפואי בתחום כבר למעלה מעשור. ואכן, לחברה הסכם עם מדטרוניק, חברת המכשור הרפואי הגדולה בעולם, במסגרתי מדטרוניק תטמיע את התוכנה של דרימר במוצריה בתחום הסוכרת, ותשלם לדרימד תמלוגים. המוצר המשותף נמצא היום בפיתוח.

הסכום שגויס היום ישמש בעיקר לצורך המשך הפיתוח של המוצר השני, מערכת שבינתיים לא נועדה "לסגור את המעגל" באופן מלא אלא רק להציע לחולים מינון אינסולין שתאפשר להם להגיע לרמות סוכר מאוזנות, על בסיס קריאת רמות הסוכר בדם ממכשירי הבדיקה ונתונים אישיים נוספים. בתחום זה מתנהל היום ניסוי משותף של דרימד עם חברת גלוקו.

הטכנולוגיות של דרימד פותחה תחילה בבית החולים שניידר מקבוצת הכללית, וחברת מור יישומים, חברת מסחור הטכנולוגיות של הכללית, מסחרה אותה לחברת דרימד. פרופ' משה פיליפ מנהל המכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת ע"ש ג'סי צ' ושרה לאה שפר בשניידר, הוא יו"ר הדירקטוריון והמדען הראשי של דרימד. יחד איתו יזמו את החברה ערן אטלס, המשמש היום כמנכ"ל החברה מנכ"ל החברה; דר' רויטל נימרי; שחר מילר; אלי גרונברג; אביאל פוגל; עידו מולר וכן ארבעה חוקרים מאירופה.