פייסבוק בודקת: שילוב סרטוני פרסומת בשידורי פייסבוק לייב

החברה שילמה לאתרים ולמשפיעני רשת כדי שיזרימו פרסומות בשידורים ■ חלק מהמותגים חוששים שפרסומותיהם יוצגו במהלך אירועים שליליים

ארדואן מדבר לצופים במהלך המהפכה / צילום מסך
ארדואן מדבר לצופים במהלך המהפכה / צילום מסך

פייסבוק החלה בפיילוט של סרטוני פרסומת המוצגים באמצע שידורי פייסבוק לייב. "אנו מריצים בדיקה שבמסגרתה תהיה לקבוצת מפעילות אתרים אופציה לשבץ הפסקת פרסומת קצרה בסרטונים שלהן בפייסבוק לייב", מסרה אתמול פייסבוק. החברה אף שילמה למפעילות אתרים ולמשפיעני רשת כדי שיתחילו להזרים סרטוני פרסומת.

לדברי מקורות, כבר בחודש שעבר החלה פייסבוק ליידע את המפרסמים כי הפרסומות שלהם יתחילו להופיע במהלך שידוריים חיים. פייסבוק תמיד נמנעה מלהציג פרסומות לפני תחילת הסרטונים כי מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, סבור כי הדבר פוגם בחוויית הצפייה.

הצגת הפרסומות יכולה להתבצע מחמש דקות לאחר תחילת השידור, ואורכן יהיה עד 15 שניות, לדברי בכיר בסוכנות פרסום.

פייסבוק אמרה למפרסמים כי הפרסומות ייבחרו מקמפיינים המתבצעים בפלטפורמה, אך מותגים יוכלו לסרב להרצת הפרסומות שלהם בשידורים חיים.

חשש נוסף הוא כי חלק מחברות המדיה מכסות אירועים לא-צפויים, ויש מותגים שאינם רוצים שהפרסומות שלהם יוצגו במהלך שידור אירוע טרגי, כמו הירי של שוטר בצעיר אפרו-אמריקאי בחודש שעבר במיניאפוליס, ששודר והצית גלי מחאה. דוגמה אחרת היא הכמעט-מהפכה בטורקיה, ששודרה ברשת החברתית.

עם זאת, רבים משידורי הווידיאו החיים מתאפיינים באופטימיות: בדיווח האחרון של פייסבוק חשפה החברה כי הסרטון Chewbacca mom - שבו אישה מודדת תוך פרצי צחוק מסכה של צ'ובקה מ"מלחמת הכוכבים" - רשם 160 מיליון צפיות. באזפיד מושכת תשומת לב בשידורים חיים על ידי פעלולים כגון פיצוץ אבטיח.

עוד דבר שעשוי לפוגג את החשש מפני פרסומות בשידורים חיים בפייסבוק, הוא העובדה שמפעילות האתרים שולטות בקטגוריות המפרסמים שמציגים את פרסומותיהם בערוצים שלהן, והן יכולות לקטוע אותן במקרה של משדרים של סוגיות רגישות.

 

"עושים טובה לפייסבוק"

שידורים חיים הפכו לשדה הקרב של פלטפורמות המדיה החברתית - פייסבוק, יוטיוב, טוויטר וסנפצ'אט - שכולן מתחרות על תכנים מקצועיים יותר. הן רודפות אחר המפרסמים בטלוויזיה כדי לפתות אותם לעבור לדיגיטל.

יוטיוב המציאה למעשה את המודל של חלוקת הכנסות פרסום, מפרסומות שמוצגות לפני סרטון ובמהלכו עם יוצרי תוכן במטרה להמריץ אותם לשתף את תכניהם.

פייסבוק עדיין נמצאת בשלב הבדיקות, ולדברי מקורות היא אינה בטוחה שתהפוך את הרעיון למוצר. בסופו של דבר ייתכן שפייסבוק תחלוק הכנסות עם שותפות המדיה, אך היא אינה עושה זאת במסגרת הבדיקה. "עדיין לא ראינו כסף", אמר בכיר באחת ממפעילות האתרים הנכללת בניסוי. "אנחנו בעצם עושים להם טובה".

שותפות המדיה טוענות שפייסבוק לייב אינה עקבית במונחי מספר הצופים שביכולתה לספק. "אי אפשר לדעת מה יצליח ומה לא. לוקח זמן לגלות מה עובד, ולכן פייסבוק משלמת לאנשים כדי שהם יבצעו ניסויים לפני שניתן יהיה לאסוף את כל התוצאות", אמר הבכיר בתחום הפעלת האתרים.

לדברי כריס טאף, מנהל פיתוח עסקי ב-22squared, פייסבוק לייב עשויה להפוך לערוץ פרסום לגיטימי אם המותגים ייצרו פרסומות יצירתיות עבורו. בשבוע שעבר, למשל, הזרים השחקן וין דיזל סרטון שהציג את מאחורי הקלעים של סרטו החדש בסדרת "מהיר ועצבני", בעיתוי שעשוי להיות מושלם מבחינת אולפן הסרטים. "דיזל כבר צבר 100 מיליון עוקבים. דמיינו מה היה קורה אם הם היו מריצים פרסומות-אמצע לסרטון שבו הוא מככב", אומר טאף.