בכיר באגד יכהן כמנכ"ל החברה הביטחונית החדשה שביט

מינויו של דן ליכטמן טעון באישור ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה, באישור ליברמן וכחלון ■  חברת שביט היא חברה ביטחונית ממשלתית חדשה שנמצאת בשלבי הקמה שהחלו לפני כשנה

 אביגדור ליברמן / צילום: אמיל סלמן
אביגדור ליברמן / צילום: אמיל סלמן

ועדת איתור מיוחדת בחרה בימים האחרונים באל"מ (במיל') דן ליכטמן, המשמש כסמנכ"ל תפעול באגד, לתפקיד מנכ"ל החברה הביטחונית-ממשלתית החדשה, שביט. בעברו שימש ליכטמן בתפקיד ראש מחלקת תשתיות בזרוע היבשה של צה"ל.

על תפקיד מנכ"ל שביט התמודדו מספר מועמדים, בהם גם המשנה למנהל רשות החברות הממשלתיות, מאיר שמרה - בעל ותק, ניסיון והיכרות עמוקה עם החברות הביטחוניות הממשלתיות. 

למרות אלה, בחרה ועדת האיתור בליכטמן, וכעת מינויו טעון באישור ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה ואחר כך, יובא לאישור שר הביטחון, אביגדור ליברמן ושר האוצר, משה כחלון. זאת, כמקובל בהליכי המינוי של מנכ"לים לחברות ביטחוניות שבבעלות המדינה. מלאכת ועדת האיתור לוותה בידי חברת קינן שפי, המתמחה בהליכים מסוג זה.

חברת שביט היא חברה ביטחונית ממשלתית חדשה שנמצאת בשלבי הקמה. ההליכים להקמת החברה החלו לפני כשנה, בידי מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר, האלוף (במיל') דן הראל.

עם השלמת הקמתה, שביט תמנה כמה עשרות עובדים ותשמש זרוע ביצוע של משרד הביטחון - בהתנהלותו אל מול החברות הביטחוניות. כך, החברה אמורה לסייע לאגף לפיקוח על היצוא הביטחוני (אפ"י) בבדיקת בקשות למתן רישיונות שיווק ויצוא של מוצרים ביטחוניים - על רקע העומס הרב המוטל על אפ"י; תנהל את הליכי הסיווג הביטחוני של רבים מעובדי החברות הביטחוניות ותפעל למען הרחבת יכולות היצוא של חברות אלה.