עליות בסיום המסחר באירופה; הריבית בבריטניה ירדה ב-0.25%

נעילה חיובית באסיה ■ מחר: דוח התעסוקה האמריקאי לחודש יולי ■ החוזים העתידיים מאותתים על עליות בניו יורק

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים(ה') בעליות שערים, לאחר שהבנק המרכזי של בריטניה הוריד את הריבית לרמת שפל של כל הזמנים - 0.25%. בורסות אירופה ננעלו היום במגמה חיובית והמסחר בניו-יורק ננעל אמש במגמה דומה. 

 

בהתאם לתחזיות האנליסטים, החליט הבנק המרכזי בראשותו של מארק קרני, להוריד את שיעור הריבית בממלכה ל-0.25%, זאת לאחר 7 שנים בהן הריבית הייתה ללא שינוי ברמה של 0.5%. נזכיר כי זוהי הודעת הריבית השנייה מאז החליטה הממלכה להתנתק מהאיחוד האירופי, כאשר בפעם הקודמת נותרה הריבית ללא שינוי בניגוד לציפיות האנליסטים.

"הבנק המרכזי של אנגליה צריך ללמוד מניסיון הבנקים באירופה וביפן", אמר היום מייקל היוסון, האנליסט הראשי של  CMC Markets, "ריביות נמוכות ושליליות עלולות להיות אסון לבנקים מסחריים ואנו רואים את זה היטב במגזר הבנקאי באירופה". 

מחר יפרסם משרד העבודה האמריקאי את דוח התעסוקה החודשי ליולי, ורבים מעריכים כי דוח טוב מהתחזיות יטה את הכף עוד יותר לכיוון העלאת ריבית בארה"ב, ייתכן שכבר בספטמבר. תוצאות מאכזבות, לעומת זאת, עשויות להוריד מהפרק הורדת ריבית בטווח הנראה לעין.

הין היפני נסחר היום ביציבות מול הדולר סביב ה-101.5 ין לדולר, לאחר שהתחזק בימים האחרונים על רקע ההחלטות הכלכליות ביפן ובכך והכביד על היצואניות הגדולות; מדד הניקיי היפני עלה היום ב-1%.