יציבות בסיום המסחר בוול סטריט; הנפט זינק בכ-5% ביומיים

הבנק המרכזי של אנגליה הוריד את הריבית ל-0.25%, שפל של כל הזמנים ■ עליות שערים של עד 1.5% בבורסות אירופה ■ עונת הדוחות: לינקדאין תפרסם את דוחותיה לאחר הנעילה

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ה') ביציבות, בעוד המשקיעים נושאים את עיניהם לדוח התעסוקה לחודש יולי שיתפרסם מחר. המסחר בבורסות אירופה התנהל היום במגמה מעורבת והמסחר בניו-יורק ננעל אמש בעיליות שערים. 

 

החלטת הריבית בבריטניה: בהתאם לתחזיות האנליסטים, החליט הבנק המרכזי בראשותו של מארק קרני, להוריד את שיעור הריבית בממלכה ל-0.25%, זאת לאחר 7 שנים בהן הריבית הייתה ללא שינוי ברמה של 0.5%. נזכיר כי זוהי הודעת הריבית השנייה מאז החליטה הממלכה להתנתק מהאיחוד האירופי, כאשר בפעם הקודמת נותרה הריבית ללא שינוי בניגוד לציפיות האנליסטים.

"הבנק המרכזי של אנגליה צריך ללמוד מניסיון הבנקים באירופה וביפן", אמר היום מייקל היוסון, האנליסט הראשי של CMC Markets, "ריביות נמוכות ושליליות עלולות להיות אסון לבנקים מסחריים ואנו רואים את זה היטב במגזר הבנקאי באירופה".

מחר יפרסם משרד העבודה האמריקאי את דוח התעסוקה החודשי ליולי, ורבים מעריכים כי דוח טוב מהתחזיות יטה את הכף עוד יותר לכיוון העלאת ריבית בארה"ב, ייתכן שכבר בספטמבר. תוצאות מאכזבות, לעומת זאת, עשויות להוריד מהפרק הורדת ריבית בטווח הנראה לעין.

היום בשעה 15:30 פורסם מספר מבקשי דמי האבטלה החדשים השבוע, אשר עמד על 269 אלף, בניגוד לצפי האנליסטים שעמד על 265 אלף בלבד. זאת, לאחר שבשבוע שעבר נרשמו 266 אלף מבקשי דמי אבטלה חדשים. 

מנית חברת טאואר סמיקונ'  הנסחרת בבורסה בת"א וגם נסדא"ק ריכזה עניין לאחר שהחברה פרסמה דוחות חזקים מהצפוי. החברה דיווחה על הכנסות שיא של 305 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, עלייה של כ-30% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי זינק ל-38 מיליון דולר או 45 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

דואלית נוספת שריכזה היום עניין בוול סטריט: חברת טבע  פרסמה היום את דוחותיה אשר היכו את תחזיות האנליסטים. החברה דיווחה על הכנסות של 5 מיליארד דולר ורווח נקי של 1.25 דולרים למניה ברבעון השני של השנה.קונצנזוס האנליסטים בשוק הצביע על רווח נקי של 1.2 דולרים למניה על הכנסות של 4.85 מיליארד דולר. 

עונת הדוחות בארה"ב נמשכת והיום תפרסם לינקדאין  את דוחותיה לרבעון השני של השנה.