קשת: "המתמחים" תחזור לעונה נוספת

הסדרה, שהערב תשודר התוכנית האחרונה שלה, עקבה אחר חייהם של רופאים מתמחים בבית חולים - ותרמה גם לעלייה בתמיכה במאבקם על שיפור תנאיהם

"המתמחים". בלי מציצנות או תיאורים גרפיים / צילום: פיני סילוק
"המתמחים". בלי מציצנות או תיאורים גרפיים / צילום: פיני סילוק

הסדרה "המתמחים" של קשת תסתיים היום (ה') לאחר עונה שבזכיינית מגדירים מוצלחת. תוכנית הדוקו-ריאליטי, שעקבה אחר חייהם המקצועיים והאישיים של חמישה מתמחים בבית החולים שיבא תל השומר, זכתה לרייטינג ממוצע של 21.7%, ובקשת הודיעו כי לאור ההצלחה תצא לדרך עונה נוספת, שגם אותה תפיק חברת קודה תקשורת.

התוכנית שודרה במקביל למאבק שמנהלים הרופאים המתמחים בבתי החולים, במחאה על התורנויות הארוכות שהם נדרשים לבצע - הנמשכות יותר מ-24 שעות - אשר מסכנות את החולים ופוגעות בטיפול שניתן להם. המאבק כלל גיוס המונים בהדסטארט שזכה להיענות, הפגנות וקמפיין תקשורתי.

בקשת בדקו, באמצעות מכון הסקרים פאנלס, כיצד השפיעה הסדרה על היחס כלפי המתמחים בציבור, ומהנתונים עולה כי בקרב כ-38% מהאוכלוסייה נרשם שינוי לטובה. בקרב הנשאלים שצפו בסדרה, הנתונים עולים, ומקרב הצופים כ-55% העידו כי נרשם שינוי לטובה ביחסם למתמחים. אצל כ-36% מהצופים לא חל שינוי, וכ-3.5% שינו את יחסם לרעה.

הצופים בסדרה גם נשאלו באופן פרטני על עמדתם לגבי המאבק שמנהלים המתמחים בבתי החולים בארץ למען שיפור תנאי ההעסקה שלהם. כ-74% ענו כי הם תומכים כעת יותר במאבק במידה רבה מאוד או במידה רבה. רק כ-6.5% ענו כי הם כלל לא תומכים במאבק או שתמיכתם גברה רק במידה מועטה.

הנסקרים נשאלו עוד באיזה אופן השתנה היחס שלהם למתמחים בבתי החולים בעקבות הסדרה, וכאן נמצאו הבדלים בין גברים לנשים. בעוד שכ-70% מהנשים ענו כי כעת הן מעריכות יותר את ההקרבה האישית של המתמחים, רק כ-45% מהגברים הרגישו כך, ובסך הכול כ-59% מהמשיבים. לעומת זאת, כ-54% מהצופים הגברים ענו כי כעת הם מבינים טוב יותר את האתגרים המקצועיים שעמם מתמודדים המתמחים, לעומת 41% מקרב הצופות. מבין כל המשתתפים בסקר 46.5% השיבו כך. כ-44% מכלל הנשאלים אמרו גם כי כעת הם מבינים טוב יותר את הקשיים האאישיים שעמם מתמודדים המתמחים.

מכון פאנלס, בראשות שרית שטרנברג, ערך את הסקר באמצעות פאנל משיבים באינטרנט, והשתתפו בו 341 איש שמהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל מעל גיל 18.

מידת השינוי בתמיכה
 מידת השינוי בתמיכה